חדשות בארץ

הסקר האחרון לפני הבחירות: גנץ מוביל, פער ניכר לטובת גוש הימין

5 ימים לבחירות והפער הגושי לטובת הימין ממשיך להישמר, בעוד שמפלגת השלטון ממשיכה להיחלש

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הסקר האחרון לפני יום הבוחר: בסקר חדש שפורסם הערב (חמישי) ב'חברת החדשות' עולה כי גוש הימין ממשיך לשמור על פער ניכר לטובתו. פחות משבוע ליום הבוחר ומפלגת כחול לבן בראשותו של בני גנץ היא המפלגה הגדולה ביותר, בעוד שמפלגת הליכוד נחלשת.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם" בשיתוף "אייפנל", המפלגות הגדולות ממשיכות להיחלש לטובת התחזקותן של המפלגות הקטנות. רשימת כחול לבן מסיימת את המרוץ לצמרת עם היחלשות של שני מנדטים ומקבלת 30 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא הליכוד, שאף היא נחלשת בשיעור דומה ומקבלת 26 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי מתחזקת בסקר, כשהיא מסיימת את המערכה עם מספר דו-ספרתי של 10 מנדטים. מפלגות חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, ורשימת יהדות התורה בראשותו של יעקב ליצמן, מקבלות שתיהן 7 מנדטים. הימין החדש, בראשות איילת שקד ונפתלי בנט, מקבלת 6 מנדטים.

המפלגות שמקבלות 5 מנדטים: ש"ס, איחוד מפלגות הימין, מרצ, זהות, כולנו וישראל ביתנו. את הרשימה המתנדנדת סוגרת רע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים בלבד. מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס מסיימת 2.6% ולא עוברת את אחוז החסימה.

מבחינת הגושים, לא ניכר שינויים בפער הגדול לטובת הימין שנרשם בסקר הקודם. כאמור, גוש הימין ממשיך לשמור על כוחו וזוכה ל-52 מנדטים. לעומת זאת, גוש השמאל מקבל 45 מנדטים. מבחינת הגושים הסקטוריאליים, החרדים מחזיקים ב-12 מנדטים ואילו המפלגות הערביות ב-11 מנדטים.

על פי העולה מהסקר, נתניהו יוכל להקים קואליציית ימין-חרדים שתישען על 64 מנדטים – עלייה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם. אלא, שככל הנראה הוא יצטרך לעמול על שידולו של יו"ר זהות, משה פייגלין, שמפלגתו מוגדרת כ'לשון מאזניים'. פייגלין הבהיר מצידו כי מבחינתו אין הבדל בין כחול לבן והליכוד, וכי יצטרף למי משתי המפלגות שתיענה לדרישותיו.

על אף הישגיו המדיניים האחרונים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשאלת התמיכה במועמדות לראשות ממשלה, נתקלים בתיקו סטטיסטי של נתניהו מול גנץ. נתניהו נחלש ב-2% ומקבל כעת 36%, כשגם בני גנץ נחלש באחוז אחד וזוכה כעת ל-35% תמיכה.

יש לציין כי בסקר הנוכחי השתתפו פי 2 מכמות הנשאלים בסקרים שנערכו עד כה על ידי ד"ר מינה צמח ומנו גבע. מתוך 8,594 נסקרים, 1,290 השיבו על הסקר.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה