חדשות בארץ

שר החוץ הסורי: "האופציה הצבאית לשחרור הגולן קיימת"

לאחר שמשטר אסד גינה את החלטת ממשל טראמפ המכיר בגולן כשטח בריבונות ישראל, יוצא שר החוץ הסורי באיומים צבאיים כלפי ישראל

מוצב האו"ם ברמת הגולן הדרומית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מוצב האו"ם ברמת הגולן הדרומית (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר החוץ של סוריה, וואליד אל מועלם, אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בדמשק על החלטת ארה"ב בעניין הגולן, כי ארצו שוקלת אופציות צבאיות כנגד ישראל.

"להחלטה של טראמפ על הגולן הסורי הכבוש יש השפעה יחידה - והיא האצת הבידוד של ארה"ב", טען השר הסורי. "זכותנו על הגולן הסורי הכבוש היא טבעית ובלתי ניתנת לוויתור במהלך השנים. כל סנטימטר של השטחים הסורים הכבושים ישוחררו", הצהיר.

אל-מועלם אף איים כי "סוריה תשחרר את הגולן הכבוש בכל האמצעים - כל החלופות נמצאות על השולחן". הבכיר הסורי אף מתח ביקורת על הגינוי המתון של ציר המדינות הערביות: "הייתכן כי ההצהרה של הפסגה הערבית על הגולן הסורי הייתה יותר חלשה מהעמדה של בריטניה?", תהה. "המלחמה שלנו מאז 2011 עד עכשיו היא לשם ההגנה על העצמאות והריבונות של סוריה".

איומו המפורש של שר החוץ הסורי, מגיע לאחר שחודש שעבר חתם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על צו נשיאותי המכיר בריבונותה של ישראל בשטחי הגולן שנכבשו ב-1967 מידי סוריה. בעקבות המהלך ההיסטורי, יצאה הקהילה הבינלאומית בגינויים חריפים כלפי הממשל האמריקני.  

במשרד החוץ הסורי יצאו חוצץ נגד החלטת ממשל טראמפ: "ההצהרה האמריקאית מוכיחה את חוסר הניטרליות של ארצות הברית, אך לא שינתה את המציאות כי רמת הגולן הייתה ותהיה אדמה סורית וערבית", תקפו. גם משרד החוץ הרוסי מסר את התנגדותו למהלך כי מדובר "בהפרה ישירה של החלטת האו"ם". עליית המדרגה מצידו של הממשל הרוסי ארע כאשר בכיר בממשל הצהיר כי "רוסיה לעולם לא תכיר בריבונות ישראל בגולן".

גם באיחוד האירופי הטילו ספק בלגיטימיות ההחלטה ומסרו כי "עמדת האיחוד האירופי לא השתנתה. בהתאם לחוק הבינלאומי אינו מכיר בריבונותה של ישראל על השטחים שנכבשו על ידי ישראל מאז יוני 1967, כולל רמת הגולן, ואינו רואה בהם חלק משטחה של ישראל". בנוסף, גם גרמניה, צרפת ומדינות המפרץ גינו את ההחלטה

תגיות:רמת הגולןסוריהמשטר אסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה