חדשות בארץ

ארדן, כחלון ובנט: נתנגד לחוק הצרפתי

בעקבות התייחסותו של ראש הממשלה לחוק החסינות, הודיעו בכירים בקואליציה כי הם מתנגדים בתוקף. נתניהו: "אני לא צריך 'חוק צרפתי' כי הכל יתרסק בשימוע"

ראש הממשלה נתניהו עם השרים ארדן וכחלון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ראש הממשלה נתניהו עם השרים ארדן וכחלון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

שורת בכירי הקואליציה הודיעו היום (חמישי) כי לא יתמכו בחקיקת החוק הצרפתי שימנע את העמדתו לדין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אפשר היה להבין שאין לו (לנתניהו) שום כוונה לקדם את זה ויש לו כוונה להוכיח את חפותו בהליך השימוע", ", אמר חבר הליכוד והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "הוא התחייב שהוא לא ינסה, ואם תעלה יוזמה כזו מגורמים אחרים בכנסת, אני אתנגד לה", הצהיר.

שר החינוך ויו"ר רשימת "הימין החדש", נפתלי בנט, הביע גם הוא את התנגדותו לחקיקת חוק החסינות לראש הממשלה. "אנחנו נתנגד לכל חקיקה רטרואקטיבית", הצהיר. "גם החוק הצרפתי שבעיקרון אני בעדו לא נקדם באופן רטרואקטיבי. גם את זה נחוקק רק קדימה".

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, גם התייחס לעניין והדגיש את עמדתה הנחרצת של מפלגתו. "מפלגת כולנו, בניגוד למפלגות אחרות, כבר הוכיחה את עצמה שלא אפשרה שום חוק פרסונלי", אמר. "אין שום סיבה שתאפשר. אנחנו כבר הוכחנו את זה כשהיינו בקואליציה. אני חושב שגם ביבי לא מעוניין להעביר חוק כזה".

גם יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, הצהיר על התנגדותו לחוק למניעת העמדתו לדין של ראש ממשלה מכהן. לדברי ליברמן, שהתראיין מייד לאחר הריאיון עם ארדן, "אין לזה (לחוק) שום הסתברות". הוא אף טען כי "כל הספקולציה זה רק בתקשורת. גם יו"ר הכנסת וגם כל הבכירים בליכוד הבהירו שיהיו נגד. אני גם כמובן נגד, אין לזה שום סיבה ואין שום צורך. זה סתם לעלות עוד משהו, להטיל ספק ורפש".

יש לציין כי בריאיון שהעניק הבוקר לעמית סגל וירון דקל ברשת ב', טרם המראתו לפגישה עם הנשיא פוטין במוסקבה, ראש הממשלה הדף את השמועות ואמר "אני לא צריך 'חוק צרפתי' כי הכל יתרסק בשימוע". הוא סירב להצהיר האם יפעל לקידום חוק זה, אך עם זאת הוא אמר כי "אני לא עוסק בזה בכלל ולא עסקתי בזה". נתניהו הוסיף: "אני אומר לכם דבר אחר, הבחירה כרגע שצריכים לבחור היא אם הולכים קדימה או אחורה. אני אמרתי שמחביאים את לפיד כרה"מ".

תגיות:נפתלי בנטגלעד ארדןמשה כחלוןהחוק הצרפתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה