חדשות בארץ

פוטין מאשר: צבא אסד סייע באיתור גופתו של באומל

בפתח פגישתו עם ראש הממשלה, אמר הנשיא פוטין כי הממשל הרוסי יעביר היום את שרידיו הנוספים של הקדוש זכריה באומל. נתניהו: "תודה בשמי ובשם עם ישראל"

ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר הבוקר (חמישי) כי מבצע השבת גופתו של זכריה באומל התאפשר בעקבות שיתוף פעולה של רוסיה עם צבא סוריה. "רוצה לומר לך תודה בשמי ובשם עם ישראל". 37 שנים אחרי שנפל בקרב, הערב הוא יובא למנוחות בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים.

"כפי שאתם יודעים הכוחות שלנו ביחד עם הכוחות הסורים מצאו את גופת החייל זכריה באומל. זה לא היה כל כך פשוט. מסור בבקשה דרישת שלום למשפחתו", אמר הנשיא פוטין בהצהרה משותפת במוסקבה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. פוטין אף חשף כי "היום אנחנו נעביר לכם גם שרידים של זכריה באומל בטקס על ידי משרד ההגנה".

גם ראש הממשלה התייחס בהצהרתו למבצע להשבת גופתו של הנעדר מזה כ-4 עשורים: "אני תמיד נרגש אבל היום במיוחד. ביטאת את המחויבות הרוסית לנעדרים בכלל העולם. לפני שנתיים פניתי אלייך בבקשה אישית ואתה נענית מיד. אמרת שתפעל באופן אישי ועשית זאת. רוצה לומר לך תודה בשמי ובשם עם ישראל, ספסיבה".

נתניהו הביע את הערכתו לנשיא פוטין על פועלו בנושא: "מבקש להודות לך ולצבא רוסיה על הסיוע. הוא לא יישכח. הוא ייזכר". נתניהו צירף את הוקרתן של משפחות הנעדרים: "המשפחות כל כך התרגשו. הן היו בסערת רגשות. כשסיפרתי להם על ההחלטה שלך ושחיילים רוסים עשו פעולות תוך כדי סיכון חיים הם התרגשו והיו פעורי פה", תיאר.

היום פורסמה ב'חברת החדשות' עדותו של מי שכיהן כחוקר הראשי ב"תיק באומל", אל"מ (במיל.) יעקב. לדבריו, מיקום הגופה היה ידוע לצוות המיוחד כבר זמן רב, אך לנוכח עמדתם העיקשת של גורמים שונים שלא קיבלו את עמדת החוקרים – היא לא הובאה ארצה. "היו צוותים אחרים באגף המודיעין, ביחידה לאיתור נעדרים, שחשבו אחרת", אומר יעקב. "אנחנו התעקשנו וצדקנו".

"בסופו של דבר התברר שעדויות ודיווחים שקיבלנו לפני כמה שנים הם היו אמת על פני מידע אחר שניסה להסיט אותנו מהדרך", סיפר החוקר הראשי. "צוותים שונים שחשבו על כיוונים אחרים. אנחנו נשארנו בשלנו וזה הוכיח את עצמו. מה שעשה את ההבדל זו ההזדמנות, נוצרו תנאים טובים עכשיו להגיע פיזית למקום. כשהתחלנו את המסע ידענו שהתעסקו בצד השני בהסתרה אנשי מקצוע", תיאר אל"מ יעקב.

תגיות:ולדימיר פוטיןזכריה באומלצבא סוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה