חדשות בארץ

נתניהו: "לא עושה מלחמות מיותרות ומוכן לשלם את המחיר הפוליטי כשצריך"

ראש הממשלה הדף את הטענות כי מועד פגישתו עם פוטין שנקבע בבהילות היה בעקבות הבחירות הקרבות. בנוגע לעזה אמר נתניהו כי אף מנהיגי ערבי לא היה מוכן לטפל במשברי הרצועה

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בראיון שהעניק היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכאן ב טרם המראתו הבוקר לפגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי הטענות כי הפגישה נקבעה בשל שיקולי בחירות, הן מופרכות. "מדובר בקשקוש - המועד נקבע בשל שיקולים מבצעיים שהתרחשו ב-48 השעות האחרונות, כשהבדיקות הושלמו", אמר ראש הממשלה בהתייחס להבאת גופתו של זכריה באומל לישראל.

"היה כאן מאמץ מודיעיני משולב, בעל עוצמה בלתי רגילה, ואני שמח שזה הצליח לבסוף", אמר  נתניהו והביע את הערכתו לכוחות הביטחון שנטלו חלק במבצע להשבת גופתו של באומל מסוריה.

במהלך הריאיון, ראש הממשלה נשאל בקשר לאמירותיו בתקופת מערכת הבחירות ב-2009, אז אמר כי הוא "ימוטט את החמאס". בתגובה, טען נתניהו, כי "עשינו הרבה בעזה, לא כבשנו אותה כי אז היינו צריכים לקחת כשני מיליון פלסטינים. שוחחתי על הנושא עם מנהיגים ערבים רבים ואף אחד לא התנדב להמשיך ולדאוג לרצועה".

"קיוויתי שיימצא מי שייקח אותם, וכעת מה שעשינו זה להכות בהם. אנחנו לא יכולים לעשות הסדר מדיני עם מי שרוצים להשמיד אותנו", אמר ראש הממשלה בהתייחס לפן המדיני של עזה. "אנחנו המדינה היחידה באזור שמצליחה לשמור על שקט, ואף אזרח לא נהרג בעוטף עזה מאז צוק איתן. אנחנו מפעילים כוח רב כשצריך, ובשנה האחרונה נהרגו למעלה מ-300 פלסטינים על הגדר. הם מנסים לחטוף חיילים שלנו ואנחנו מונעים את זה", אמר.

כאשר נטען בפני ראש הממשלה כי ישראל מגיבה שוקלת "אופציה צבאית" רק כאשר הירי מכוון למרכז, נתניהו קבע כי "כל האפשרויות, כולל כניסה וכיבוש, עדיין נמצאות על השולחן". לדבריו, "אנחנו עוטפים את עזה עם כוח עצום ואכן חמאס והג'יהאד האסלאמי הביאו אלפי מרסנים לגבול", טען. ראש הממשלה הדגיש כי על אף העובדה כי הוא "לא יודע אם יהיה שקט ארוך טווח", הוא "לא עושה מלחמות מיותרות ומוכן לשלם את המחיר הפוליטי כשצריך וכשלא. אני רוצה שכל אמא ואבא יידעו שאני לא שולח ילדיהם למלחמה סתם. יכול להיות שנצטרך לצאת למבצע צבאי רחב ברצועה. זו האופציה האחרונה".

נתניהו גם התייחס להקלטה שפורסמה השבוע ב'חברת החדשות', בה הוא נשמע אומר כי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, "מחפש תירוץ לתת את הרכבת הממשלה לגנץ". נתניהו הסביר את אמירותיו ואמר כי הוא התייחס  "רק לכך שהנשיא אמר שהוא יטיל את מלאכת הרכבת ממשלה על המפלגה הגדולה היותר אם אף אחד לא יקבל 61 מנדטים", הסביר, "אקים ממשלת ימין חזקה אם אבחר - בלי גנץ ובלי לפיד ועם מפלגות הימין".
 

ראש הממשלה גם הגיב באשר לקמפיין הליכוד שמציג את בני גנץ, מועמד "כחול לבן" לראשות הממשלה, כאדם בלתי כשיר למשרה הרמה. "אמרתי עליו שאני חושב שזה גדול עליו. מעולם לא אמרתי שהוא לא שפוי, אמרתי שהוא קורס תחת הלחץ", טען. ראש הממשלה נשאל על כך, מדוע אם כן חלק לו שבחים בסיום כהונתו כרמטכ"ל. "לא מתייחס לתקופת כהונתו כרמטכ"ל. אני חושב שהמעבר מהצבא לפוליטיקה במיוחד למדינאות הוא מעבר קשה מאוד וכנראה שבאמת קשה לו לעמוד בלחץ", השיב.

תגיות:נתניהוריאיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה