חדשות בארץ

נתניהו נחת ברוסיה: "נדון באירועים בסוריה, והם מצטברים"

פגישת נתניהו-פוטין במוסקבה נקבעה בבהילות בעקבות האירועים האחרונים בסוריה, וכן בעקבות איתור גופתו של באומל שהתאפשרה בשל הסיוע הרוסי

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הבוקר (חמישי) ברוסיה, לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

טרם עלייתו למטוס, אמר נתניהו כי "אני יוצא לעוד פגישה עתית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אנחנו נדון באירועים בסוריה, והם מצטברים, בתיאום השוטף והמיוחד בין הצבאות שלנו ובעוד נושאים אחרים החשובים למדינת ישראל".

כזכור, לאחר שזוהתה גופתו של נעדר קרב סולטן יעקוב, זכריה באומל, התקשר ראש הממשלה לנשיא פוטין וביקש לקבוע עמו פגישה, הן כדי להודות לו על מאמציו בנושא והן כדי לסכם את התיאום הביטחוני בין שתי הצבאות בסוריה. צפוי כי בפגישתם ידונו השניים ארוכות על החשיפות האחרונות בנוגע לפעילות איראן בסוריה, בה הקימה איראן מערך טילים בליסטיים ומגוון תשתיות צבאיות.

על פי הדיווחים, על הכוח האיראני בסוריה, בהנהגתו של מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, הופעלו לחצים רוסיים להעביר את כוחותיהם לאזורים המרוחקים ביותר מהגבול עם ישראל. הפעילות האיראנית בסוריה כוללת קידום פרויקטים של טילים - רובם מדויקים וארוכי טווח – שאמורים  להימסר לחיזבאללה בלבנון, וכן לכל המיליציות השיעיות שיפעלו מטעם איראן בשטח סוריה, אם וכאשר יפתחו במלחמה מול ישראל.

בנוסף לפעילויות אלו, מנסים האיראנים לתפוס אחיזה גם בנמל לטקיה, עיר הנמל העיקרית של סוריה, שבלב האזור השיעי–עלאווי הנשלט בידי המשטר הסורי ונאמניו. לאחרונה דווח כי האיראנים שלחו יחידות חשאיות של חיזבאללה ואנשי המיליציות השיעיות לתוך אזור הסמוך לגבול עם ישראל. על אף שישראל פועלת לשבש לאיראנים כל גישה לים התיכון, היא תתקשה לתקוף שם בשל הקרבה לפעילות הרוסית במקום.

נושא נוסף שיעמוד בפגישתם הוא העובדה שרוסיה העבירה לסוריה את מערכת ההגנה האווירית מדגם S-300. יש לציין כי המערכות, שהליך מסירתן זורז בעקבות הפלת המטוס הרוסי בידי ישראל, נמצאות בשליטה טכנית של אנשי הצבא הרוסי.

כאמור, פגישתם של המנהיגים במוסקבה, נקבעה כמעט בבהילות לפני כ-48 שעות. יש להניח שהבהילות באה בעקבות הנושאים הדחופים, ולאור העובדה כי גם לרוסים יש עימותים עם הכוחות האיראנים הפועלים בסוריה – דבר שראש הממשלה מנסה לנצל עד תום.

כזכור, אמש נפגש נתניהו עם אחיו ואחותו של זכריה באומל ז"ל - שמעון באומל ואסנה הברמן. בפגישה, שנערכה בלשכת ראש הממשלה, השתתף גם ירון בלום, מתאם השבויים ונעדרים במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה אמר בפגישה כי "בדרך כלל במשפחות שכולות החיים מתחלקים לשניים: לפני ואחרי. אצלכם החיים מתחלקים לשלושה: לפני, תוך כדי ועכשיו. מימשנו את ההתחייבות שלנו".

תגיות:נתניהורוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה