הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה - מוכנים לבחירות?

מהי בחירה, ולמה בכלל יש לנו אפשרות לבחור? על בחירות במובן הרוחני שלהן

  • כ"ח אדר ב' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

והיום, רבותי, קצת אקטואליה, ברשותכם.
מי לא שמע ומי לא יודע על הבחירות העומדות כבר בפתח הדלת ונקישותיהן מלחיצות לא מעט מחלקי עם ישראל, אם לא את כולם. ביום הזה ניתנת לנו הבחירה לבחור למפלגה שמייצגת אותנו מבחינת השקפה ומקדמת את מה שאנו רוצים לראות במדינת ישראל.

אבל אם נחזור רגע אחורה, נראה שבעצם מעולם לא היה לנו אף פעם ראש ממשלה. למעשה, תמיד היה לנו מלך, כמו דוד המלך ע"ה או שלמה המלך וכו', ובינינו, טוב שהקב"ה בחר ולא אנחנו, אבל כעת על כולנו לעשות את הבחירה הנכונה.

אבל בואו נעזוב לרגע את הבחירות, ונתמקד במילה בחירה במובן הרוחני שלה.
בחירה היא הכוח שלנו לנווט את חיינו בכל תחומי החיים לאן שנרצה ולכל מקום שנרצה להגיע, ובגלל הבחירה שלנו, יהיה לנו אחראיות עליה.
שאלתם את עצמכם פעם למה הקב"ה נתן יכולת בחירה? לשם מה צריך יכולת בחירה? מה הכוח של בחירה וההשפעה שלה? מה רע לנו אם היה הכל מוכתב מראש בלי בחירה, משהו היה יכול להאשים אותנו במה שעשינו? לא, היינו נקיים מהכול, מפה ישר לגן עדן. אז למה בכל זאת?

ארצה לספר לכם סיפור אישי.
אקדים הקדמה קטנה - אני הייתי רגיל לקבל מהורי מידי שבוע 70 שקלים. 50 דמי כיס ו-20 לממתקים.
יום אחד אני חוזר מבית הספר ומקבל מכתב רענן וצבעוני מהבנק, ממש הזמנת יום הולדת, בו הם הודיעו לי בשמחה שיש לי חוב של 123 ₪ בגלל עמלות מסוימות. והנה שבוע אחד מצאו הורי לא לתת לי 70 שיוכלו להתחיל לכסות את החוב הצבעוני, אלא עשרים בלבד, רק בעבור הממתקים. העניין הוא שבדרך כלל אני בחרתי לתת תרומה מהכסף שקבלתי כל פעם, וכעת יש לי רק 20 ₪. והאמת היא שבאותו שבוע הייתי צריך מאוד את הכסף בשביל להתחיל לכסות את החור השחור בבנק. אך אני רגיל לתרום... מה עשיתי? הרמתי עיניי לאבא (הקב"ה) ואמרתי לו, אבא יקר, אתה ואני יודעים שאני צריך את הכסף הזה לכסות את החוב, אבל אני גם רוצה לתרום, אך לא יכול לעשות את שניהם ביחד עם ה-20 ₪ האלה. תעזור לי להחליט מה לעשות איתם! לאחר כמה דקות של חשיבה ושיחה עם אבא, החלטתי! החלטתי לתרום את ה-20 ₪, אע"פ שהם יהיו חסרים לי. כשבועיים לאחר מכן, שוב אני מקבל הזמנת יום הולדת צבעונית עם איש מחייך מהבנק, פותח את ההזמנה והנה אני רואה את שיעור החוב, 0 (!) ₪. לא היה שמח ממני. לא ייאמן, איך זה קרה?! מי כיסה לי את זה? בבדיקה שערכתי בצד הימני של ההזמנה היה כתוב לי "ביטול עמלה" (או משהו כזה... הם מסובכים בבנק), דווקא עכשיו! אחרי קצת חושבים, הגעתי למסקנה שאני לא צריך את החשבון הזה. פניתי לבנק וראיתי שהם פותחים בדיוק 45 דקות לפני תחילת הסדר בישיבה (כמה מתאים). אני לא אספיק לאכול ולהגיע בזמן לסדר... עברו חודשיים, והנה שוב הודעה מהבנק, קצת פחות צבעונית הפעם, יש לציין, והנה כתוב לי "לכבוד עידן נגאר, תעודת זהות, מס' בנק, הרינו להודיעך כי חשבונך נסגר בתאריך הכתוב". שפשפתי את עיני, לא ידעתי איך להגיב. הודיתי לאבא'לה שעזר לי לא לבטל תורה ולזכות להתחיל יום לימודים כרגיל. הראיתי להורי, זה נס!, צעקתי להם. הם לא האמינו, גם ביטול חוב וגם סגירה, נס! אבל עשיתי טעות חמורה, זרקתי את האישור המוכיח כי חשבוני נסגר, והורי רדפו אחרי שאלך להוציא עוד אחד כזה (אל תנסו את זה בבית...). לאחר שבוע קמתי מוקדם, התפללתי, אכלתי מהר ככול האפשר, וסבא שלי בא לקחת אותי להוציא אישור. איך שאנחנו מתיישבים עולה במחשבתי הדבר הבא - "ב-9:09 אני נכנס, וב-9:09 אני יוצא". מוזר, אבל שהיה.
אנחנו הגעתו ב-8:30. הזמן חולף, השעון מתקתק, הסדר עומד להתחיל ואנחנו עדיין לא נכנסים. השעה כבר 9:00... ב9:09 דקות אני נכנס עם סבא שלי, מבקש מהפקידה שתוציא לי אישור נוסף. היא מוציאה ואנחנו יוצאים, תאמינו או לא, השעה 9:09:45, בדיוק כמו שחשבתי! חזרתי לסדר הבוקר בבטחה, תוך שאני כבר מתחיל את הסדר לפני כולם בחזרה לישיבה בנסיעה.

בחיים לא הייתי מצליח להבין איך דבר כזה יכול להתרחש במציאות. שלושה ניסים בבת אחת? קצת מוזר, לא ככה? אבל האמת היא שזה לא משנה. משנה שבחרתי לעשות בחירה מתוך אמונה, לבטל את עצמי למען רצון ה', שוודאי שמח בתרומה שנתתי, במקום לקנות ממתקים שממילא יש בבית.

הבחירה שה' נותן בידינו היא בחירה שיש לה השפעה על כל המציאות שבה אנו חיים, על עולמנו הפנימי, במקום הבא שבו נהיה, האנשים שישבו לידינו, הבעת הפנים שתהיה על פנינו וכמה מאושרים נהיה – הכל , אבל הכל תלוי בבחירה, ותאמינו או לא גם על כל היקום הוא משפיע, ועל כל הסובבים אותנו ואפילו במקומות ומחוזות רוחניים שאין לנו גישה אליהם, אנחנו אומנם לא רואים זאת במוחש בעינינו, אבל יום יבוא  ועוד נראה כמה השפעות יש לבחירות שלנו, לטוב ולרע. הקב"ה רואה את הבחירות שלנו ונותן לנו דרך שמתאימה למה שבחרנו, להתקרב או להתרחק בכל תחום בחיים בדרך שבה אדם רוצה ללכת בה מוליכין אותו (מכות ו', ב').

אני מאחל לכולנו, בחירות נכונות, חיוביות ומשמחות בדרך לאהבה ויראת ה' (:

תגיות:הידברות לנוערבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה