כתבות מגזין

הסטנדאפיסט בן בן ברוך: "לא צריך לרדת נמוך בשביל להצחיק"

איך עושים סטנדאפ איכותי בלי להשתמש בשפה לא ראויה, ולמה ויתר הסטנדאפיסט בן בן ברוך על כתבת שער בידיעות אחרונות? ראיון מרתק

  • כ"ח אדר ב' התשע"ט
בן בן ברוך (צילום מסך: מתוך יוטיוב)בן בן ברוך (צילום מסך: מתוך יוטיוב)
אא

הוא גורם להרבה אנשים לצחוק – ועושה זאת תמיד בלשון נקיה. הוא מגיע לעשרות קהלים שאינם שומרים תורה ומצוות – ומצחיק אותם בתכנים תורניים טובים. זהו הסטנדאפיסט בן בן ברוך, נשוי ואב לארבעה, אחד הסטנדאפיסטים המבוקשים בכל ערוצי התקשורת.

בראיון לתכנית "אמן ואמונה" עם עמי מימון (רדיו קול ברמה), סיפר בן ברוך על עצמו: "אני סטנדאפיסט, מופיע כבר המון שנים. כשאני מופיע, אני בא במטרה אחת – לשמח את עם ישראל, לעשות בכל הופעה את המקסימום. אני שומר על לשון נקיה ועל תכנים בהתאם, וברוך ה'. לא ציפיתי לקהל רחב כל כך בפרק זמן קטן מאד יחסית, בתחום הזה. בדרך כלל לוקח שנים לבנות קהל".

על העמידה על עקרונותיו והשמירה על דרך היהדות גם בעבודה בקהל חילוני, סיפר בן ברוך שני סיפורים בולטים. "הופעתי לפני שבועיים במרתון סטנדאפ – כמה וכמה אמני סטנדאפ עולים ומופיעים כל אחד 10 דקות. היינו איזה 10 או 12 סטנדאפיסטים מהשורה הראשונה שם, באירוע התרמה. כל אחד בא עם הכלים שלו, עם הארטילריה שלו, ועושה מה שהוא יודע. אני יושב שם בחדר, יודע שאני עולה שישי או שביעי, ואני שומע את החבר'ה מדברים ואת הקהל צוחק, אבל גם שומע שהסטנדאפיסטים האחרים מדברים בשפה לא ממש נקייה. ואני אומר לעצמי: מה אני אציע להם עכשיו? מה, אני אדבר על הילדים שלי? זה יעניין אותם? אבל אמרתי לעצמי – לא משנה. זה מה שיש לי, ועם זה אני אנצח. ובאמת, עליתי עם הסטנדאפ שלי, ועם החומרים שלי, שהם באמת מיוחדים כל כך ואמיתיים כל כך, הם על החיים שלי, על הילדים שלי, על האמונה שלי – והפצצתי. קשה לי להעיד על עצמי, אבל לא רק אני אמרתי אלא כולם אמרו, שהצלחתי כמה רמות מעל כולם.

"אתה מבין מזה שלא צריך לרדת נמוך בשביל להצחיק. זה קצת יותר קשה, יותר מאתגר, אבל אפשר לעשות את זה טוב. יש הרבה דתיים שמגיעים להופעות שלי ואומרים לי אחר כך – איזה כיף שיכלנו לשבת ולשמוע את ההופעה שלך, ולא פחדנו שתדבר גס, ידענו שאנחנו יכולים להיות רגועים".

בתשובה למראיין שבקש סיפור השגחה פרטית, סיפר בן ברוך: "לפני שנתיים וחצי פנו אלי ממוסף 7 לילות המבוקש של 'ידיעות אחרונות', ורצו לעשות כתבת שער איתי ועם עוד כמה סטנדאפיסטים מוכרים. הבעיה היחידה היתה שהאפשרות היחידה שהם נתנו לצילומים בשביל השער – היו בערב חג השבועות, לפני שנתיים. בדיוק בערב חג החליטו שזה לגיטימי לעשות את הצילומים המשותפים שלנו. אמרתי לסוכן שלי – 'לא יקרה'. הוא אמר לי, 'מה, אתה הולך לוותר על כתבת שער ב-7 לילות?'. אמרתי לו שאין לי שום דרך לעשות את זה. גם אם היתה אפשרות ללכת לשם בלי לחלל את החג, לא הייתי עושה את זה רק בגלל הרעיון. אז אמרתי להם את זה ויתרתי.

"מסתבר שמשהו שם לא הסתדר טכנית, וביטלו את כל הצילומים האלה. ולא רק זה, אלא שחודש אחר כך עשו כתבה רק עלי, בלי כל הסטנדאפיסטים האחרים. רק עלי עשו כתבה. וזה היה בזכות הדבר הזה".

תגיות:סטנדאפיסט דתיבן בן ברוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה