חדשות בארץ

סתימת פיות: פייסבוק חסמה את בן גביר

חשבונו של מועמד "עוצמה יהודית", איתמר בן גביר, נחסם על ידי הרשת החברתית בעקבות פוסט ישן שבו נכתב "1,000 מחבלים מתים ולא תיפול שערה אחת של חייל צה"ל"

איתמר בן גביר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)איתמר בן גביר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

פחות משבוע לבחירות: הרשת החברתית "פייסבוק" חסמה היום (רביעי) את דף הפייסבוק של עו"ד איתמר בן גביר, מועמד מפלגת "עוצמה יהודית" וחבר רשימת "איחוד מפלגות הימין" לכנסת ה-21.

"מאחר שיש תוכן המנוגד לסטנדרטים הקהילתיים שלנו בנושא דיבור שנאה, הוא הושבת. אנו מסירים דברי שטנה הכוללים תוכן שמתקיף ישירות אנשים על בסיס גזע, מוצא אתני, מוצא לאומי ושיוך דתי", נכתב בהודעת החברה. על פי פייסבוק, החסימה באה בעקבות העלאת פוסט ישן של בן גביר מתחילת מערכת הבחירות, בו מוצגים ראשי רשימת עוצמה יהודית לצד הכותרת "1,000 מחבלים מתים ולא תיפול שערה אחת של חייל צה"ל".

עו"ד בן גביר מסר בתגובה כי יעתור במידי לוועדת הבחירות המרכזית. בן גביר גם תקף בחריפות את הודעת פייסבוק: "פחות משבוע לבחירות, והדיקטטורה בפייסבוק עולה שלב בו מנסים לסתום את הפה למועמד לכנסת. אין ספק כי הסתימה הזו נעשית על רקע היותי איש ימין אידאולוגי, ועל רקע היותה של פייסבוק רשת חברתית בעלת אג'נדה שמאלנית קיצונית".

"אנחנו לא ניתן למצב הזה להימשך. לא ייתכן כי בפייסבוק יסתמו את הפה לאנשי ימין ואילו בנוגע לטרוריסטים פייסבוק לא עושים מאומה", הלין בן גביר. "הגשנו עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר כנגד ההחלטה השערורייתית של פייסבוק", דיווח. בן גביר אף הוסיף כי "במקביל יישלח מכתב התראה לפני תביעה לפייסבוק על סך מיליוני שקלים".

בתוך כך, הבוקר דווח במגזין הכלכלי האמריקני "הביזנס אינסיידר", כי פייסבוק ניסתה להשיג סיסמאות מייל של משתמשים חדשים שנרשמו לרשת החברתית. לפי הדיווח, משתמשים בארצות הברית שנרשמו לראשונה לשירות, הופתעו לגלות כי הם נדרשים למסור את הסיסמה של הג'ימייל שלהם ככלי לאימות זהות, ולא – הם לא יצליחו לפתוח חשבון. הדרישה הבלתי סבירה הזו, החליפה את השיטה המוכרת שהסתפק בסיסמת גישה לפייסבוק עצמה בלבד.

תגיות:פייסבוקאיתמר בן גבירבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה