חדשות בארץ

מחדל חמור במל"ל: איבדו חומר מסווג

משלחת בראשות ראש המל"ל שהייתה בדרכה להודו, איבדה חומר מסווג על עסקאות נשק. משרד ראש הממשלה: "בוצע תחקיר אבטחתי והופקו לקחים"

ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

משלחת של המטה לביטחון לאומי בראשות ראש המטה, מאיר בן שבת, שנסעה בינואר האחרון לפגישה עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, איבדה בנתב"ג מסמכים מסווגים על עסקאות נשק – כך נחשף היום (רביעי) בעיתון 'הארץ'.

לפי החשיפה של חיים לוינסון, המחדל הביטחוני ארע בינואר, אז נסע ראש המטה לביטחון לאומי עם משלחת שכללה את צמרת המל"ל לביקור בהודו, לפגישה עם בכירי מערכת הביטחון ההודית ועם ראש ממשלת הודו. בפגישות שקיימו הצדדים נידונו מגוון עסקאות נשק שמקדמות המדינות, לאחר שבתקשורת דווח כי ישראל מתכוונת למכור להודו שלל אמצעי לחימה שונים בהם טילים נגד טנקים, מטוסי ביון, כלי טיס בלתי מאוישים ותותחים ומערכות מכ"ם.

קודם לנסיעה, עוזרו של ראש המל"ל הדפיס כמה מסמכים מסווגים בנושא. טרם ההמראה, פנו חברי המשלחת לסעוד במזנון בנתב"ג. על פי התחקיר ב'הארץ', בשלב עזיבתם את המקום, עוזרו של בן שבת שכח את החומר המסווג במקום. חברי המשלחת, שדבר האובדן לא נודע להם, המשיכו במסעם להודו. אלא, שאחד המלצרים במסעדה איתר את המסמכים, כשהוא מזהה כי מדובר בחומרים סודיים ביותר הקשורים לעסקאות נשק עם ממשלת הודו.

המלצר יצר קשר במידי עם חברתו, בת לאם שעובדת בשגרירות ישראל בהודו, והיא ידעה את אמה אודות התקרית. אמה הורתה לה לעלות לטיסה להודו, שם מסרה הבת את המסמכים לאמה, והם הועברו לקצינת הביטחון של השגרירות.

בעקבות התקרית החריגה, הורה ראש לשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, למל"ל לפתוח בתחקיר מעמיק. על פי החשיפה ב'הארץ', "אף אדם שיש בו סכנה לא נחשף לחומר". עם זאת, מלוא האשמה באובדן המסמכים הוטלה על עוזרו של ראש המטה, והוא ננזף בחומרה. במטה אף מסרו כי לאור התחקיר הופקו לקחים בנוגע לנהלי אחזקת מסמכים מסווגים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "האירוע טופל מיד, בוצע תחקיר אבטחתי והופקו לקחים".

תגיות:מאיר בן שבתהמל"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה