חדשות בארץ

הרב דוד יוסף: "זכור את אשר עשה לך לפיד"

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב דוד יוסף, אמר כי תחת התחייבות החרדים ללכת עם נתניהו, הוא מצפה כי גם נתניהו ילך איתם. המפלגות החרדיות: "לא ננהל שום מו"מ ושיח עם קואליציה שתכלול את יאיר לפיד בשום סיטואציה שהיא"

הרב דוד יוסף נואם באירוע הקמפיין של מפלגת ש"ס, אתמול (צילום: נעם רקין פנטון, פלאש 90)הרב דוד יוסף נואם באירוע הקמפיין של מפלגת ש"ס, אתמול (צילום: נעם רקין פנטון, פלאש 90)
אא

חבר מועצת חכמי התורה ובנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב דוד יוסף, תקף אתמול (שלישי) בחריפות את יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד ומראשי רשימת כחול לבן. "קראנו לא מזמן את הפרשה שבה נכתב 'זכור את אשר עשה לך עמלק', לא משווה חלילה שום יהודי לעמלק, לא רוצים לפגוע בשום יהודי, אבל רבותיי 'זכור את אשר עשה לך לפיד'", אמר, בכנס תומכי מפלגת ש"ס בבנייני האומה בירושלים.

"כמה כואב הלב להיזכר לפני שש שנים, מה הוא עשה לפיד חוץ מחוק הגיוס הידוע לשמצה? לפיד הוא איש אכזר", היצר חבר מועצת החכמים. "הוא גזר גזירות נוראות על ילדי ישראל, הוא לא רוצה שהחרדים יביאו הרבה ילדים לעולם אז הוא גזר לקצץ קצבאות ילדים", הזכיר.

על רקע הצהרת בכירי ש"ס כי הם תומכים רק בממשלה בראשות בנימין נתניהו, אמר הרב יוסף כי "גם הפעם התחייבנו ללכת עם נתניהו, רק מקווים שהוא ילך אתנו. הסכנה של לפיד גדולה יותר, הפעם מדברים שהוא יהיה חלילה מפלגת שלטון".

בהודעה שפרסמו יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נאמר: "ממשיכים בכל הכוח בתמיכה הנחרצת ברה"מ בנימין נתניהו ולא בגנץ. אנחנו ניכנס כגוש אחד ובאחדות משותפת רק לקואליציה שיקים נתניהו ונהיה חזקים לצידו". בהודעה חזרה ההדגשה לפיה המפלגות החרדיות לא ינהלו "שום מו"מ ושיח עם קואליציה שתכלול את יאיר לפיד בשום סיטואציה שהיא".

בתוך כך, בראיון שהעניק גורם בכיר ברשימת כחול לבן ל'ישראל היום', נטען כי "מספר אחת זה גנץ, לא לפיד". הטענה, כידוע, איננה מדויקת זאת לאור העובדה כי יו"ר יש עתיד צפוי לכהן כראש ממשלה ברוטציה, אם וכאשר תוטל עליהם מלאכת הרכבת הממשלה.   

כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח כי בסקרים פנימיים שנערכו בכמה מהמפלגות, בהן מפלגת העבודה, עלה כי במידה ויאיר לפיד יוותר על הרוטציה, צפויה רשימת כחול לבן לגרוף קולות אף ממחנה הימין. בעקבות כך, גבר הלחץ על יאיר לפיד מצד אבי גבאי, בכירי מפלגת העבודה ואף גורמים בכחול לבן שדרשו ממנו לוותר על הרוטציה.

תגיות:יאיר לפידהרב דוד יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה