חדשות בארץ

דיווח פלסטיני: החמאס הורה להפסיק את שיגור בלוני הנפץ

הפלגים הפלסטיניים ברצועה הורו לאנשיהם להפסיק את פעילותה של יחידת "ההטרדה הלילית" ולחדול משיגור בלוני הנפץ והתבערה לעבר עוטף עזה, וזאת על רקע ההתקדמות ביישום ההבנות בין ישראל והחמאס

  • כ"ז אדר ב' התשע"ט
שיגור בלוני נפץ מהרצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)שיגור בלוני נפץ מהרצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

הפלגים הפלסטיניים בעזה, במרכזם החמאס והג'יהאד האסלאמי, הורו לאנשיהם להפסיק באופן מלא את שיגור בלוני הנפץ והתבערה לעבר יישובי העוטף. כך מסר היום (רביעי) העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות "יודעי דבר", הפלגים החליטו גם להפסיק את פעילותה של יחידת "ההטרדה הלילית". לטענת המקורות, יחידה זו הפסיקה לפעול כבר לפני מספר ימים, אולם כעת הוחלט להפסיק באופן מוחלט את פעילותה. הפלגים קיבלו את החלטתם בעקבות ההתקדמות ביישום הסכם ההבנות שהושג בין ישראל והחמאס בתיווכה של מצרים.

כזכור, בתחילת השבוע פתחה ישראל את מעבר ארז ואת מעבר הסחורות בכרם שלום לתנועה, והודיעה על הגדלת מרחב הדיג ברצועה ל- 15 מייל ימיים (כ- 28 ק"מ). סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, עיסאם דעליס, אמר אתמול כי משלחת המודיעין המצרית מסרה לארגונו את לוח הזמנים ליישום ההבנות, במסגרתו חלק מההבנות ייושמו עוד לפני הבחירות בישראל, בעוד סעיפים המצריכים זמן רב ליישומם יתבצעו בהמשך. לדבריו, בנוסף לפתיחת מעברי הגבול עם ישראל והגדלת מרחב הדיג – הקלות שבוצעו ביומיים האחרונים – ההבנות שהושגו נוגעות לסוגיות של הגדלת אישורי ייצוא, תיקון קווי החשמל לרצועה, תעסוקה זמנית, בריאות ופרויקטים לשיקום הרצועה. הוא הבהיר כי תהלוכות השיבה בסמוך לגדר המערכת יימשכו עד ל"שבירת המצור על עזה".

ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, אמר אתמול כי ארגונו עוקב אחר יישום ההתחייבויות לרגיעה מצידה של ישראל. הוא ציין כי ארגונו העביר למשלחת המצרית שלוש דרישות בנוגע למצבם של האסירים הביטחוניים. לדבריו, על ישראל לפרק את המערכת למיסוך הטלפונים הסלולריים שהותקנה בבתי הכלא בישראל, לבטל את העונשים שהוטלו לאחרונה על האסירים ולחדש את ביקורי המשפחות בבתי הכלא. הנייה הוסיף כי ארגונו מוכן לפתוח במשא ומתן עם ישראל על עסקת חילופי שבויים, במידה ותנאיו ייענו – הראשון בהם שחרורם מהכלא של האסירים ששוחררו בעסקת בעסקת שליט ונעצרו מחדש.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה