חדשות יהדות

ביקור הרב קנייבסקי בטבריה: תושבים תלו שלטים של הרב ורון קובי איים בקנס כבד

אזרחי טבריה שתלו שלטים לרגל ביקורו ההיסטורי של הרב קנייבסקי, מצאו עצמם מאוימים על ידי רון קובי שהזהיר כי אם לא יוסרו השלטים הם צפויים לקנסות כבדים

רבי חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)רבי חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

העיר טבריה רוחשת וגועשת לקראת ביקורו ההיסטורי היום (רביעי) של הרב חיים קנייבסקי בעיר. כדי לבטא את התרגשותם, תלו מספר אזרחים שלטי ענק עליהם מתנוססים דמויותיהם של הרב קנייבסקי לצד המקובל מטבריה, הרב דב קוק.

אלא, שגם בעניין זה מצא ראש עיריית טבריה, רון קובי, מקום להתנגח בתושבים החרדיים. קובי הורה להוריד את השלטים במידי, תוך שהוא מאיים כי אם לא יוסרו השלטים, ינקטו נגד בעלי הבניין הליכים חריפים.

מדובר בבניין פרטי שממוקם מול בניין העירייה ואשר נמצא בהליכי בנייה. מציבי השלטים תיאמו את תלייתם מבעוד מועד עם בעלי הבניין. "הצבנו שלטים על בניין פרטי מול בניין העירייה, בניין חדש של שושן יהודי צדיק וקדוש הרמנו לו טלפון אתמול בבוקר אמרנו לו הרב גבי היקר גדולי הדור מגיעים אנחנו רוצים לתלות שלטים", סיפר דוד בלוקה, מנהל מטה 'דגל התורה' בעיר.

"ראש העיר שלנו קם בבוקר החלונות שלו סגורים, ראה את גדולי הדור מול העיניים התקשר לבעלי הבניין ואמר להם עכשיו להוריד את השלטים אם לא תקבלו קנס מאוד גבוה, לא תקבלו טופס 4 (טופס אישור אכלוס, א"פ)", שחזר בלוקה. "לצערנו הורדנו את השלטים, שימו לב זה מה שיש לנו בעיר, אני לא יודע אם זה חוקי או לא אבל זה מה שעשינו", סיכם בצער. מבחינה משפטית, לא ברור מהיכן שאב ראש העיר את סמכותו להורות על הסרת השלטים. ומשכך, לא ברור באיזו זכות חוקתית יכול היה ראש העיר לאיים על הטלת קנסות או על שלילת טופס 4.

הרב קנייבסקי צפוי לצאת למסע היסטורי לחיזוק התמיכה ברשימת יהדות התורה, לקראת הבחירות לכנסת ה-21 שיתקיימו עוד 6 ימים. לצד ביקורו בטבריה, אשר מוגדר כהיסטורי, צפוי הרב גם לבקר בבאר שבע, בני ברק וירושלים. קודם יציאתו למסע, שיגר הרב קנייבסקי שליח מיוחד לראש ישיבת "עטרת ישראל", הרב ברוך מרדכי אזרחי, בבקשה כי יצטרף אליו למסעו. הרב אזרחי אישר את הגעתו והוא צפוי להתלוות אל הרב גם בכינוסים השונים.

בין הנואמים בכינוס היום בטבריה, חבר מועצת גדולי התורה וחמיו של הרב דוב קוק, הרב יצחק זילברשטיין, וכן הרב יוסף אפרתי.

תגיות:הרב קנייבסקיטבריהבחירות 2019רון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה