חדשות בארץ

הידרדרות במצבה של נחמה ריבלין, הנשיא חזר לארץ

רעייתו של הנשיא ריבלין עברה בחודש שעבר ניתוח להשתלת ריאה. אתמול היא לקתה בקוצר נשימה חריף עקב בעיה לבבית וכעת היא מורדמת ומונשמת. מבית החולים נמסר כי מצבה קשה אך יציב. ריבלין קיצר את ביקורו בקנדה ושב לישראל

  • כ"ז אדר ב' התשע"ט
הנשיא ריבלין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הנשיא ריבלין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

במצבה של נחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה, חלה אמש (שלישי) הידרדרות פתאומית. היא לקתה בקוצר נשימה חריף עקב בעיה לבבית, וכעת היא מורדמת ומונשמת. מבית החולים נמסר הבוקר כי הרופאים הצליחו לייצב את מצבה של ריבלין, והוא מוגדר כעת קשה אך יציב.

ריבלין סבלה בשנים האחרונות ממחלת פיברוזיס ריאתי ונאלצה להיעזר בקביעות באספקת חמצן חיצונית. לפני כשלושה שבועות היא עברה ניתוח להשתלת ריאה, ומאז היא נמצאת בהתאוששות בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שבוע לאחר הניתוח נזקקה ריבלין להליך כירורגי נוסף, שלדברי הרופאים הוכתר בהצלחה.

הנשיא ראובן ריבלין קיבל את הידיעה על ההידרדרות במצבה של אשתו במהלך ביקור רשמי בקנדה. עקב כך, הוא קיצר את ביקורו והמריא לפני חצות (שעון ישראל) בטיסת אייר קנדה עם צוות מצומצם שנלווה אליו. הוא נחת לפני הצהריים בנתב"ג ונסע משם ישירות לבית החולים כדי לשהות ליד מיטת חוליה של רעייתו. 

בדברים שאמר לאחר שביקר אצל אשתו, אמר ריבלין כי הוא "מעודד הרבה יותר": "בנחמה אותרה בעיית לב שטופלה, ואני מאוד מקווה שכשתתעורר תוכל לשוב לתהליך ההחלמה שהתחילה בו מיד אחרי ההשתלה".

מנהל בית החולים בילינסון, ד״ר איתן ורטהיים, מסר עדכון על מצבה הרפואי של רעיית הנשיא: "אתמול בערב התרחש אירוע חריף שנבע מספיקת לב שנבע מחולשה חולפת של אחד ממסתמי הלב. היא קיבלה טיפול מהיר ואבחון מהיר. הבוקר, בבדיקת אקו חוזרת, ניכר שיש שיפור בספיקת הלב ובממדים הפיזיולוגים. אנחנו כמובן צריכים להמשיך ולהמתין בשעות ובימים הקרובים, ואנחנו באמת מאחלים לשיפור וחזרה אל המצב כפי שראינו בשבוע-שבועיים האחרונים".

טרם נחיתתו של ריבלין בארץ נמסר מדוברות בית הנשיא כי "לילה שקט עבר על נחמה ריבליןומצבה מוגדר יציב. היא מונשמת ומורדמת בטיפול נמרץ לב חזה בבית החולים בילינסון. הנשיא, העושה את דרכו ארצה, עומד בקשר עם בית החולים באופן רציף".

במערכת הפוליטית זרמו אמש איחולי החלמה לריבלין. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר האישי שלו כי הוא "מאחל רפואה שלמה יחד עם כל אזרחי ישראל לרעיית הנשיא נחמה ריבלין". יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין כתב: "נישא כולנו תפילה הערב לרפואתה השלמה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין. ק-ל נא רפא נא לה".

(עודכן: 13:18)

תגיות:ראובן ריבליןנחמה ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה