חדשות בארץ

סוכל ניסיון פיגוע דקירה ליד שכם, המחבל נוטרל

המחבל, כשסכין בידו, חסם רכב ישראלי שנסע בכביש חווארה, ניסה לפתוח את דלתו הימנית ולדקור נערה שישבה ליד אביה הנהג. האב ואזרח נוסף הצליחו, בחסדי שמיים, לנטרל את המחבל

  • כ"ז אדר ב' התשע"ט
כביש חווארה, תמונת ארכיון (צילום: Haytham Shtayeh/Flash90)כביש חווארה, תמונת ארכיון (צילום: Haytham Shtayeh/Flash90)
אא

מחבל פלסטיני ניסה הבוקר (רביעי) לדקור נערה יהודיה שישבה ברכב עם אביה בכביש חווארה, דרומית לשכם. המחבל, כשסכין בידו, חסם את הרכב וניסה לפתוח את דלתו הימנית כדי לבצע את זממו, אך האב – יחד עם נהג נוסף שהיה במקום – ירו במחבל ופצעו אותו באורח קשה. הוא הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

מצה"ל נמסר כי "סוכל ניסיון פיגוע דקירה בצומת הבייתות שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. המחבל נורה על ידי אזרח ונוטרל לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה במרחב. אין נפגעים".

אביה של הנערה, יהושע שרמן, המנהל את מערך השטח של איחוד מפלגות הימין, סיפר לאחר מכן: "יצאתי מביתי באלון מורה עם הבת שלי לכיוון העבודה במטה ונסעתי לכיוון תפוח. כמה מטרים לפני צומת הבייתות קפץ מחבל על הרכב שלנו וניסה לפתוח את הדלת ולדקור. יצאתי מחוץ לרכב, ותוך כדי שהמחבל ניסה לעקוף את הרכב לכיווני נטרלתי אותו בירי תוך כדי סיוע של תושב נוסף מיישוב סמוך שנסע מאחוריי".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שיבח את פעולת הסיכול המהירה שמנעה נפגעים: "כך צריך לפעול – בנחישות אל מול מבקשי נפשנו ורעתנו, ללא חשש". דגן ציין כי ניסיון הפיגוע ממחיש את הצורך הדחוף לסיים את בניית כביש עוקף חווארה, בהתאם לסיכום שהושג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין סיבה שתושבים ישראלים יצטרכו לעבור בוקר בוקר דרך אוכלוסייה ערבית עוינת ולסכן את חייהם ואת חיי ילדיהם, בעיקר כאשר ההחלטה על הבנייה כבר התקבלה. יש לזרז את סיום בניית העוקף לאלתר".

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באזור יהודה, שומרון והבקעה 11 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה. בסריקות שערכו כוחות הביטחון בחטיבות המרחביות מנשה ויהודה נתפסו כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים. בנוסף, חיילי צה"ל תפסו במהלך הסריקות נשק מסוג קרלו גוסטב.

תגיות:פיגועשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה