חדשות בארץ

הישג ישראלי: עצרת האו"ם גינתה את האנטישמיות

החלטה שנועדה לגנות רק את פשעי השנאה נגד מוסלמים, שונתה ברגע האחרון וכללה גינוי גם לגל האנטישמיות שפוקד את אירופה ואמריקה. דנון: "מצער מאוד שהיינו צריכים להיאבק על הכללת אנטישמיות בהצעת ההחלטה"

דגלי המדינות מחוץ למטה האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)דגלי המדינות מחוץ למטה האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
אא

העצרת הכללית של האו"ם אימצה היום (שלישי) החלטה המגנה פשעי שנאה. ההחלטה, שהתקבלה בדיון מיוחד, כללה בגרסתה המקורית התייחסות לאסלאמופוביה בלבד, ורק לאחר מסע לחצים דיפלומטי שהפעילה ישראל בהובלת שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ההחלטה כללה גם גינוי לאנטישמיות.

"נדמה כי זיכרון ההיסטוריה דוהה עם הזמן אך המאמץ הדיפלומטי שהובלנו הוכיח שלא נאפשר לקהילה הבינלאומית להחריש בזמן שגל אנטישמיות מתפשט ברחבי תבל", אמר השגריר דנון. הוא הוסיף כי "המאמץ הדיפלומטי שהובלנו הוכיח שלא נאפשר לקהילה הבינלאומית להחריש בזמן שגל אנטישמיות מתפשט ברחבי תבל. לצערנו, חוזרים הימים בהם כיפות ומגן דוד הם מטרות, בהם עסקים יהודיים מסומנים ובתי כנסת מחוללים".

עם זאת, השגריר סייג את דבריו: "מצער מאוד שהיינו צריכים להיאבק על הכללת אנטישמיות בהצעת ההחלטה. אני מזכיר לעולם כי שלילת הזכות להגדרה עצמית של העם היהודי בארצו ולהיות אנטי-ישראלי - אינם שונים מלהיות אנטישמי". בסיכום דבריו, הצהיר דנון כי "הגיע הזמן שהעולם ינתב את כוחו לפעול ללא פשרות נגד השנאה והאנטישמיות ויתעלם מהכוחות, הן בתוך מסדרונות האו"ם והן מחוצה לו, המבקשים לפגוע במאמצים אלו".

כזכור, את נוסח ההצעה המקורית יזמה טורקיה, בעקבות "טבח המסגדים" שארעה בחודש שעבר והביא לרציחתם של 50 מוסלמים במתחם מסגדים בניו זילנד. כאמור, הנוסח התייחס לפשעי שנאה בכלל ולאסלאמופוביה בפרט, כשהוא מתעלם במכוון מגל האנטישמיות הגואה שפוקד את אירופה ואף את ארצות הברית.

דבר ההצעה המתכוננת הגיע לאוזני משלחת ישראל לאו"ם והם מצדם החלו בפעילות אינטנסיבית במאמצים לשנות את נוסח ההחלטה. לאור מאמצי השגריר הישראלי, מספר מדינות העבירו מסרים לטורקיה כי אם ההחלטה לא תכלול גינוי לאנטישמיות, הם לא יתמכו כלל בהחלטה. בלית ברירה נאלצו הטורקים לצרף התייחסות לפשעי שנאה נגד העם היהודי.

תגיות:האו"םדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה