חדשות בעולם

ביקורת מבית על כוונת הנשיא טראמפ לסגור את גבול מקסיקו

אחרי שכשל בניסיונותיו לקבל מימון לחומה בגבול מקסיקו, הנשיא טראמפ מעלה הילוך ומאיים לסגור את הגבול. רפובליקני בכיר: "אני לא חושב שהוא באמת התכוון לכך"

המשבר בגבול ארצות הברית-מקסיקו (צילום: שאטרסטוק)המשבר בגבול ארצות הברית-מקסיקו (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בסוף השבוע כי אם מקסיקו לא תפעל לעצירת ההגירה הבלתי חוקית לשטח ארצות הברית, הוא יורה על סגירה מוחלטת של הגבול.

יש סבירות גבוהה מאוד שנסגור את הגבול השבוע", איים טראמפ. "אני לא צוחק. זה יעצור את כל המסחר. אנחנו נסגור את הגבול לזמן רב". בהמשך הצהיר הנשיא כי "מקסיקו חייבת להשתמש בחוקי ההגירה החזקים שלה כדי לעצור את אלפי האנשים שמנסים להיכנס לארצות הברית". 

"שטחי ההשהיה שלנו הגיעו לתפוסת שיא ואנחנו לא נקבל עוד מהגרים לא חוקיים", הסביר. "הצעד הבא הוא לסגור את הגבול! זה יעזור לנו גם לעצור את זרימת הסמים ממקסיקו!". בנוסף, ראש הסגל של הבית הלבן, מייק מאלבייני, אמר בראיון ל-ABC  כי ארה"ב מצפה לראות כי כדי להימנע מסגירת הגבול, ממשל טראמפ מצפה לראות כי "משהו דרמטי קורה".

אתמול (שני), שינה הנשיא את הטון כשהוא טען כי "אחרי שנים רבות, עשורים, מקסיקו עוצרת מספרים גדולים של אנשים בגבול שלה, רובם מגוואטמלה, הונדורס ואל-סלבדור". "הם כולם לוקחים את הכסף האמריקני במשך שנים - ולא עושים שום דבר למעננו", כתב. "בדיוק כמו הדמוקרטים בקונגרס!" 

לאור העובדה כי החלטה כזו עלולה לפגוע באופן חמור בקשרים הכלכליים בין שתי המדינות, שכן בגבול עוברות סחורות בשווי מיליוני דולרים, רבים במפלגה הרפובליקנית התנערו ממסריו של הנשיא. "אני לא חושב שהוא באמת התכוון לכך", אמר הרפובליקני הבכיר בוועדת החוץ של בית הנבחרים,  מייקל מק'ול. "אני מבין את התסכול של הנשיא, אבל ההשלכות הלא מכוונות של מהלך כזה יהיו רעות לכולם", הצהיר. "תהיה לכך השפעה משמעותית על הכלכלה שלנו".

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה הנשיא מאיים לסגור את הגבול עם מקסיקו. במהלך השנתיים האחרונות הצהיר טראמפ פעמים רבות על כך אך הוא נמנע מלעשות זאת. לדעת כלכלנים רבים, המהלך יפגע קשות במשק האמריקני, זאת מאחר ונתוני הסחר בין שתי המדינות נאמדים ב-1.7 מיליארד דולר ביום, בנוסף לכך שהיא מעניקה משרות ל-5 מיליון אמריקנים.

כזכור, בחודש שעבר הכריז הנשיא טראמפ על מצב חירום בגבול עם מקסיקו, כחלק ממאמציו להעביר מיליארדי דולרים לבניית החומה, תוך שהוא מנסה לעקוף את הקונגרס. בנוסף, לפני כשבועיים הטיל הנשיא וטו על חוק שנועד להביא לביטולו של מצב החירום, והשבוע נכשל הקונגרס בניסיון לבטל את הווטו שלו.

תגיות:דונלד טראמפגבול מקסיקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה