חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד מוביל, העבודה מזנקת, גוש הימין נחלש

על פי תוצאות הסקר, שפורסם בחדשות 13, למרות היחלשות מחנה הימין-חרדים ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים קואליציה שתמנה 62 מנדטים

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 13, מלמד כי גוש הימין מאבד את התנופה לה זכה לאחרונה בסקרים השונים, אם כי הוא זוכה עדיין לרוב על פני מחנה השמאל. שבוע לפני יום הבוחר – בנימין נתניהו יכול לשאוב עידוד מהעובדה שלו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשותו היה גובר על כחול לבן והופך למפלגה הגדולה בכנסת.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, 2 המפלגות הגדולות מאבדות מנדטים. לאחר שבסקר הקודם, שנערך ביום חמישי שעבר, נוצר שוויון 30:30 בין כחול לבן והליכוד, כעת הליכוד זוכה ל- 29 מנדטים ומוביל על מפלגת גנץ-לפיד שיורדת ל- 28 מנדטים.

מפלגת העבודה זוכה בתקופה האחרונה למחמאות מפי אנשי מקצוע על הקמפיין החד שלה, התוקף במקביל את הליכוד ואת כחול לבן. על פי הסקר הנוכחי, היא קוצרת את הפירות ומזנקת מ- 10 ל- 14 מנדטים. מרצ, לעומתה, מסתפקת בשמירה על 5 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם. בקרב המפלגות הערביות – חד"ש-תע"ל יורדת מ- 7 ל- 6 מנדטים, בעוד רע"מ-בל"ד עולה במנדט אחד ל- 5. במצטבר, גוש השמאל זוכה ל- 58 מנדטים.

בתוצאותיהן של מפלגות גוש הימין-חרדים נרשמים שינויים מינוריים, אם בכלל. איחוד מפלגות הימין שומרת על 7 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם, וגם הימין החדש מפגין יציבות עם 5 מנדטים. כולנו של משה כחלון נותרת עם 4 מנדטים, בעוד מפלגת זהות של משה פייגלין מפגינה חולשה מסוימת לעומת הסקרים האחרונים ויורדת קלות ל- 6 מנדטים. במפלגות החרדיות – יהדות התורה מאבדת מנדט ומקבלת 6 מנדטים, ואילו ש"ס מתחזקת מ- 4 ל- 5 מנדטים.

בגזרת המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה לא חל שינוי: על פי הסקר, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס נותרות מחוץ לכנסת. אם כי גשר קרובה יחסית לאחוז החסימה, עם 2.9% מקולות המשיבים בסקר.

בשורה התחתונה, נתניהו יוכל להקים קואליציית ימין-חרדים שתישען על 62 מנדטים – ירידה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם. אלא שהוא יצטרך לעמול כדי לרצות את פייגלין, שהבהיר בשבועות האחרונים כי מבחינתו אין הבדל בין כחול לבן והליכוד, וכי יצטרף למי משתי המפלגות שתיענה לדרישותיו. בראיון היום לתוכניתו של רפי רשף בערוץ 12, חזר יו"ר זהות על עמדתו זו: "אני מקווה שנהיה לשון המאזניים. הכל פתוח לשני הכיוונים – מי שייתן יותר, שם נהיה".

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה