חדשות בעולם

הפסד צורב לארדואן בבחירות המקומיות בטורקיה

מפלגתו של נשיא טורקיה, ארדואן, ספגה מפלה קשה בבחירות לרשויות המקומיות בטורקיה כשהיא איבדה את בסיס תמיכתה בבירת המדינה אנקרה. מפלגתו של ארדואן: "נערער על התוצאות בכלל הרובעים של אנקרה"

בחירות בטורקיה (צילום: שאטרסטוק)בחירות בטורקיה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מפלגתו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ספגה תבוסה קשה בבחירות לרשויות המקומיות כשהיא הפסידה במעוז הנצחי שלה – בירת המדינה אנקרה. מהתוצאות הלא-סופיות מסתמן כי האופוזיציה הצליחה להגדיל את כוחה כשבבחירות הקודמות זכתה ב-14 מחוזות בעוד שבבחירות הנוכחיות היא גדלה ל-20.

מדובר בהפסד מוחץ למחנה של ארדואן זאת מאחר וב-25 שנים האחרונות החזיקה מפלגתו של ארדואן, מפלגת "הצדק והפיתוח", בבירת טורקיה. זאת ועוד, על פי דיווחים אחרונים, מפלגתו נחלה הפסדים נוספים במחוזות שנחשבו למעוזי מפלגתו של ארדואן.

לפי סוכנות הידיעות הטורקיתTRT , מפלגתו האסלאמית של ארדואן (AKP) זכתה לכ-45% קולות מתוך 90% מהקלפיות שנספרו עד עתה. במקביל, מפלגת האופוזיציה החילונית(CHP)  המהווה כיריבה מרכזית של ארדואן, קיבלה 30% מהקולות. סך הכל, האופוזיציה מובילה בפער חד על הנשיא המכהן כשהיא זכתה ב-49.5% מהקולות.

"אפילו אם האנשים שלנו מסרו את ראשות העיר, הם נתנו את השכונות למפלגת הצדק והפיתוח", אמר ארדואן לאחר היוודע דבר ההפסד. במקביל, מזכ"ל "הצדק והפיתוח", פתיח שאהין, הודיע כי "נערער על התוצאות בכלל הרובעים של אנקרה".

ארדואן הצהיר מספר פעמים במערכת הבחירות כי לאחר הבחירות המדינה תתמקד במצב הכלכלי הקשה. "בפנינו תקופה ארוכה שבה נבצע רפורמות כלכליות בלי להתפשר על החוקים של כלכלה חופשית", אמר הנשיא הטורקי. בעקבות כך, בעולם הכלכלי מתעוררים החששות כי ארדואן ינקוט במספר צעדים פופוליסטיים שעלולים להביא להחלשת הלירה הטורקית שבלאו הכי ידועה בהיחלשותה הרבה. יש לציין כי כבר עכשיו מסתמן כי הלירה הטורקית במגמת ירידה חדה בעקבות ההפסד הצורב של ארדואן, שהביא בשנים האחרונות להתחזקות מסוימת של המטבע.

הפסדו של הנשיא ארדואן במעוזיו החשובים באים על רקע התכווצות המשק הטורקי בעקבות צניחת הלירה הטורקית במהלך השנה שעברה. מניתוח ראשוני של תוצאות ההצבעה ניתן לראות כי מצביעים רבים הצביעו נגד ארדואן, שידוע במדיניותו הכלכלית חסרת הפשרות. לפני הבחירות ערך ארדואן כ-100 עצרות ברחבי טורקיה, כשרק ביומיים האחרונים הוא נאם לא פחות מ-14 פעמים באיסטנבול. הוא הרבה להגדיר את הבחירות המקומיות כ"בחירה קיומית" עבור טורקיה, תוך שהוא מציג את מתנגדיו הפוליטיים כ"תומכי טרור". הוא אף הזהיר כי אם האופוזיציה תנצח באנקרה – התושבים "ישלמו מחיר יקר".

יריביו של ארדואן דחו על הסף את האשמות החמורות כשהם טוענים כי ארדואן הוא האחראי הישיר למשבר הכלכלי שהמדינה חווה. "הבחירות הן עניין של הישרדות? על מה אתה מדבר? אנחנו בוחרים ראשי ערים, איזה קשר יש לזה להישרדות המדינה?", תהה כמאל קליצ'דרולו, יו"ר מפלגת CHP, בעצרת באסקיסהיר. לדבריו, "אם שאלת ההישרדות עומדת על הפרק בטורקיה, זה בגללך".

תגיות:ארדואןטורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה