חדשות בארץ

דרעי: גנץ יוכל להצטרף לממשלת אחדות רק אם ייפרד מלפיד

יו"ר ש"ס תקף את הקמפיין שמנהל הליכוד נגד בני גנץ. דרעי: "ש"ס לא תרד מכוחה ואני בעזרת השם מקווה שגם נגדיל את כוחנו"

שר הפנים, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)שר הפנים, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, אמר היום (שלישי) בראיון ל-ynet כי הוא לא פוסל את הצטרפותה של כחול לבן לממשלת אחדות בראשות הליכוד, ובלבד שח"כ יאיר לפיד לא יהיה חלק ממנה. 

"אנחנו נמליץ על נתניהו, נתניהו ירכיב את הממשלה, ואם הוא יחליט שהוא רוצה להרחיב הממשלה נבדוק ונראה. אבל גנץ יצטרך להיפרד מלפיד. גנץ לא יוכל לבוא עם לפיד", אמר השר דרעי. הוא הסביר כי חרף העובדה כי הוא לא פוסל את בני גנץ, מפלגתו לא תצטרף לממשלה בהנהגתו, זאת מאחר ו"שלושה גנרלים אימצו את כל המצע של יש עתיד ככתבו וכלשונו". הוסיף כי "קראו לזה כחול לבן, אבל שינוי השם הוא בסך הכול מלאכותי. אני לא יושב עם מי ששונא אותנו, עם מי ששונא את היהדות, עם מי שהוא נגד הדרך שלנו. מי שבמשך שנתיים כשישב בממשלה פגע בנו בכל נושא - פגע בקצבאות, פגע בחלשים - אני לא אשב איתו ביחד", קבע.

שר הפנים דחה את קמפיין הליכוד ובו נטען כי כשירותו הנפשית של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, מוטלים בספק. "אני לא מקבל שאומרים שגנץ לא שפוי. גנץ היה רמטכ"ל, זה פוגע בי כשאומרים שהרמטכ"ל שלי הוא לא שפוי. יחד עם זאת, מה שעשו לנתניהו, לאשתו ולילדים שלו במשך שנים - גם זה מפריע לי".

בהתייחס למצב המפלגה בסקרים, אמר דרעי: "אני רגוע, אני עובד קשה מאוד. אין סקר בעולם שש"ס לא מקבלת פחות מחמישה-שישה מנדטים. אני רוצה להגיע לעשרה מנדטים, ואנחנו בדרך לשם. ש"ס לא תרד מכוחה ואני בעזרת השם מקווה שגם נגדיל את כוחנו. כמובן שהיות והשיח עוסק כיום בעיקר בליכוד ובגנץ, אז זה מקשה.

"אני מסביר לכל המצביעים שלנו שהנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על מי שמביא גוש של 61 מנדטים ולא על ראש המפלגה הגדולה. לכן, כששמים את הפתק של ש"ס מקבלים גם את נתניהו וגם את חברי הכנסת המזרחים, החברתיים והמסורתיים".

על נחיצותה של המפלגה הסביר יו"ר ש"ס כי "עדיין יש אפליה גדולה מאוד בציבור המזרחי ובציבור הספרדי בארץ". הוא הוסיף כי "כמעט בכל הנושאים אנחנו מופלים. לא אפרט אותם עכשיו כיוון שהזמן קצר. כל עוד שיש צורך לייצג את הציבור הספרדי - רק אנחנו, המזרחים והספרדים, מייצגים אותם".

בהתייחס לפועלו של יו"ר כולנו ושר האוצר, משה כחלון, אמר דרעי כי הוא "לא הולך על הקו שלנו, הדתיים. הוא לא מקים מוסדות חינוך תורניים כמו שאנחנו. יש לו דרך אחרת, אני מאחל לו להצלחה".

שר הפנים היצר על התבטאויותיו האנטי-חרדיות של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "הוא עושה טעות מאוד גדולה. הטעות הראשונה שלו הייתה כשהוא כשר ביטחון נסע בשבת לאשדוד לחנות טיב טעם ועשה שם מסיבת עיתונאים. זו התגרות מיותרת. אבל הטעות הגדולה היא שזה לא הוסיף לו קולות וזה אפילו קלקל לו. לא ציפו מליברמן, עם הניסיון שלו כשר ביטחון, להתעסק בדברים הללו", אמר. "מהאמירות שלו אני נפגע, אני פגוע", הוסיף.

במהלך הראיון, יו"ר ש"ס הבהיר את אמירותיו בנוגע לבדיקת DNA לעולים חדשים. לדבריו, הבדיקה האמורה נועדה "רק לבדוק את הנושא של אבהות. עושים את זה גם לישראלים, גם למזרחים, וגם לכל מי שרוצה בעניין אבהות. מגיע לארץ עולה ומביא איתו ילדים ואין הוכחה של אבהות, אז עושים".

"זה הכול באישור בית המשפט", חידד. "כדי להוכיח אבהות הם צריכים את הדברים הללו. מפה מישהו תפס את זה לעלילה והפך את זה שאנחנו עושים לעולים חדשים מברית המועצות. נכון, אמרתי שמשרד הקליטה הוא סניף של ישראל ביתנו. משרד הקליטה לא מטפל בעלייה של יהודי צרפת, לא מדבר בעלייה של יהודי אתיופיה והשפה השלטת שם היא רוסית. לכן אנחנו נבקש שליטה במשרד הקליטה. אבל מפה עד להטיל דופי, חלילה וחס", הבהיר שר הפנים.

תגיות:יאיר לפידממשלת אחדותאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה