חדשות בארץ

פרס ישראל לחיים ומירי ארנטל, מייסדי עמותת "זכרון מנחם"

עמותת "זכרון מנחם", שנוסדה על ידי בני הזוג ארנטל בשנת 1990, מעניקה תמיכה לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם. את המרכז הקימו בעקבות פטירתו של בנם הבכור מנחם ז"ל לאחר שנים רבות בהן נאבק במחלה הקשה

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
מירי ארנטל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מירי ארנטל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרס ישראל על מפעל חיים יינתן השנה למירי וחיים ארנטל, מייסדי עמותת "זכרון מנחם", על תרומתם המיוחדת לחברה ולמדינה. כך מסר היום (שלישי) שר החינוך נפתלי בנט.

בני הזוג ארנטל הקימו בשנת 1990 את עמותת "זכרון מנחם", המעניקה תמיכה לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם. העמותה הוקמה בעקבות פטירתו של בנם הבכור מנחם ז"ל, שנאבק במשך שנים רבות במחלה הקשה. באתר העמותה כותבים הוריו כי בזמן השבעה הבינו כי "הסיפור של מנחם לא נגמר, הוא בעצם רק עכשיו מתחיל. מנחם נתן לנו המון בחייו, והעניק לנו את ההשראה להעביר את זה הלאה. את מה שלמדנו על בשרנו, כמשפחה מתמודדת, אנו מעבירים למשפחות שחוות מציאות חיים דומה – להן, ולילדיהן המתמודדים באומץ עם מחלת הסרטן".

העמותה מסייעת במגוון דרכים לילדים החולים ולבני משפחותיהם, תוך מתן דגש על תמיכה רגשית לחולה ולמשפחתו הקרובה. "אנחנו מאמינים בלהט, שכדי להביס את הסרטן, חולה זקוק לחוסן נפשי באותה מידה שהוא זקוק לרפואה. גדולי הרפואה והמדע תומכים בגישה שלנו", כותבים חיים ומירי ארנטל. "מהסיפור האישי שלנו למדנו איך כאב פיזי, חולשה ופחד מרסקים את הנפש. חולי סרטן שמרגישים שאיבדו את אישיותם ואת השייכות שלהם – מאבדים את הרצון לחיות. הורים שהקושי והחרדה מדלדלים את משאבי האמונה והתקווה שלהם, חסרים את הכוחות והיכולת לתמוך בילד. התשוקה שלנו היא להיות שם בשביל צעירים חולי סרטן מגיל 0-25 ומשפחותיהם. להוציא אותם מהכאב, הפחד והסבל למקום שמח ומלא תקווה. להעצים את תחושת החיים ולהעניק מגוון שירותים פרקטיים מקיפים להתמודדות ביומיום".

מאות פעילים - רופאים, רבנים, אנשי ציבור, בנות שירות לאומי ואחרים - עובדים בהתנדבות במסגרת השירותים הרבים שהעמותה מעניקה. בין היתר היא עורכת מחנות נופש עבור ילדים ובני נוער המתמודדים עם המחלה הקשה. בנוסף, הקימה "זכרון מנחם" בשנת 1998 מרכז פעילות הוליסטי, "בית חלומותיי", המציע לילדים ולמשפחותיהם מגוון פעילויות להעסקתם – השלמת לימודים, חוגים ומסיבות, חברה ומשחק. המרכז כולל גם מרפאת ייעוץ, שירותי פסיכולוגיה, קבוצות תמיכה ורפואה משלימה.

במהלך שנות קיומה, זכתה העמותה במגוון פרסי הוקרה ואותות כבוד, בין היתר בפרס ראש הממשלה מגן הילד שהוענק לה על ידי ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין; אות הנשיא למתנדב; ואות ראש העיר ירושלים למתנדב מצטיין. לפני שנתיים נבחרה מירי ארנטל להדליק משואה בטקס יום העצמאות.

שר החינוך נפתלי בנט נפגש לפני הצהריים בלשכתו עם בני הזוג ארנטל. "חיים ומירי הם מלאכי הנתינה של עם ישראל", אמר. "מתוך האובדן והשבר שחוו הם יצרו מפעל של חסד למען חולי הסרטן ומשפחותיהם. הפרס מוענק להם ולאלפי המתנדבים שמפיצים אור בעם ישראל". בני הזוג סיפרו במפגש על בנם המנוח ועל הפעילות הענפה של "זכרון מנחם": "אצלנו שני דברים לא נכנסים לעמותה – פוליטיקה ודת. אנחנו לא מבחינים בין חילונים ודתיים, בין מזרחים ואשכנזים – כולם אותו דבר, ולכולם אנחנו עוזרים".

תגיות:פרס ישראלזכרון מנחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה