חדשות בארץ

"נשאר בן 21 לנצח": 1,100 שתילי מורן החורש נטעו בבית החולים פוריה

100 שתילים נטעו במסגרת יום התנדבות שנתי לזכרו של סמ"ר מורן כהן, שנפל במלחמת לבנון השנייה. עד כה נטעו 1,100 שתילים: "מסר של אופטימיות המסייע להחלמת החולים"

סמ’’ר מורן כהן ז’’ל (צילום: אלבום פרטי)סמ’’ר מורן כהן ז’’ל (צילום: אלבום פרטי)
אא

100 שתילי מורן החורש נטעו בשטחים הציבוריים בית החולים פוריה במסגרת יום ההתנדבות לזכרו של סמ"ר כהן ז"ל, שנפל בקרב בבינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה. סמ"ר כהן שירת כלוחם וחובש קרבי בסיירת הצנחנים. עד כה נשתלו ברחבי בית החולים 1,100 שתילי מורן החורש שנתרמו על ידי משפחתו ב-12 שנים האחרונות.

מלחמת לבנון השנייה התנהלה בין ישראל לחזבאללה בקיץ 2006 בלבנון ובצפון ישראל. המלחמה נפתחה בתקיפה מתוכננת של חזבאללה באזור הגבול, בתקרית שבה נחטפו שני חיילי צה"ל ונהרגו שלושה, במקביל להפגזה ארטילרית כבדה. בעקבות האירוע הגיבה ישראל בתקיפה מסיבית, מהאוויר ולאחר מכן גם בעזרת יחידות הקרקע שנלחמו נגד כוחות החזבאללה בדרום לבנון.

בסיום המלחמה קיבלה מועצת הביטחון את החלטה 1701 האוסרת על הכנסת כל נשק לדרום לבנון. עם זאת, חזבאללה התעצם ברקטות ארוכות טווח, באיכויות ובהיקפים גדולים משמעותית ממה שהיו לו טרם המלחמה.  המלחמה נתפסה בקרב הציבור הישראלי ככישלון ונמתחה ביקורת קשה על הדרג המדיני ועל הפיקוד הצבאי הבכיר על דרך ניהול המלחמה.

מורן כהן ז''ל (צילום: אלבום פרטי)מורן כהן ז''ל (צילום: אלבום פרטי)

ביום שלישי שעבר נערך יום התנדבות המסורתי לזכרו של סמ"ר כהן, בן קיבוץ אשדות יעקב איחוד, ששירת כלוחם וחובש קרבי בסיירת הצנחנים. זאת השנה ה-12 שתלמידים המגיעים לגיל המצוות לוקחים חלק ביוזמה, שנרקמה שנה לאחר המלחמה, בשיתוף הוריו והנהלת המרכז הרפואי. "בעוד מספר שבועות יחול יום הולדתו ה-34 של מורן", אומר השבוע אביו שמוליק, "מורן נשאר בן 21 לנצח, הכאב והעצב האינסופיים מלווים אותנו מאז". האב סיפר שבנו התנדב בכפר הנוער נווה הדסה. "כעת אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת הפריחה לשיחי המורן. בהמשך למסורת המשפחה תורמת גם השנה 100 שתילים לנטיעה בשטח בית החולים פוריה. כך אנו משלימים השנה 1,100 שתילים במסגרת פעילות מבורכת זו. אנו מודים לכל השותפים למיזם החל מתלמידי בית הספר מול גלעד, המורים, ועובדי בית החולים והנהלת המרכז הרפואי".

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי, שפתח את הטקס פנה להורים: "מתוך השאול והיגון מצאתם את הכח ויזמתם את המפעל המדהים להנצחתו של מורן ז"ל במרכז הרפואי. מאות שיחי המורן הנטועים ופורחים ברחבי המרכז הרפואי, מעטרים במסר של אופטימיות ומסייעים בהחלמת המטופלים. תודה על כך ועל החברות ההולכת ומתעצמת עם השנים, אשר מהווה לנו מצפן ומסייעת להעריך את קדושת החיים, את המהות ותכלית העשייה שלנו."

תגיות:מלחמת לבנון השנייהפוריהמורן כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה