חדשות יהדות

בנה של הרבנית לאה קוק: הרבנית עברה אירוע רפואי, לא נשקפה סכנה לחייה

בימים האחרונים נפוצו שמועות על מצבה הבריאותי של הרבנית לאה קוק מטבריה. בנה, גדליה: "מצבה שלך הרבנית מוסיף להשתפר מיום ליום, היא ב"ה חוזרת לאיתנה. היא לא אושפזה"

הרבנית קוקהרבנית קוק
אא

בימים האחרונים נפוצו שמועות אודות מצבה הבריאותי של הרבנית לאה קוק מטבריה. בנה גדליה מבהיר שאכן הרבנית עברה אירוע רפואי מסוים, אך לא נשקפת סכנה לחייה, והיא חוזרת לשגרה. החל מהערב (יום שני) הרבנית אף תחזור למסור שיעורי תורה.

השמועות אודות מצבה הבריאותי של הרבנית עברו גם ברשתות החברתיות, ולא היה ברור אם קרה לה משהו, ואם כן – במה מדובר. "אנחנו מודים לכל עם ישראל שהתפלל", אומר גדליה, "מרגש מאוד לראות את עם ישראל נגלה בתפארתו וביופיו. מאז יום שישי שעבר יש גל שמועות, אנחנו בני המשפחה והמשב"קיות מוצפים בטלפונים מבוקר עד לילה. אנשים דואגים לרבנית ולכן אני אומר באופן ברור - הרבנית עברה ביום שישי, שושן פורים, אירוע רפואי כלשהו. בשום שלב הרבנית לא אושפזה בבית רפואה, וכן לא נשקפה סכנה לחייה ב"ה".

גדליה אומר שבעקבות מצבה הוקל העומס מעל הרבנית לימים אחדים: "יחד עם זאת, קבלת הקהל נמשכה והתנהלה כמעט כרגיל בתשעת הימים האחרונים. הרבנית לא יצאה לשיעורי תורה והם בוטלו. הופתענו מכך שעם ישראל יזם קבלות, תפילות ושיעורים לרפואתה, באופן חוצה מגזרים – כל עם ישראל בתפארתו. כולם התפללו ועטפו אותנו בחום גדול, דבר שהיה משמח. מרגש לראות שעם ישראל מכיר ומעריך וחרד לצדיקיו כמו שחזון איש אומר, שהציבור יודע את גדוליו. ב"ה הרבנית חוזרת לאיתנה. המצב שלה הרבה יותר טוב והערב (יום שני) היא כבר תחזר לשיעורים שלה – הערב היא תהיה בחדרה, ביום רביעי בצפת ובמוצאי שבת בארמונות חן בבני-ברק".

 

"הרגישה שזה מהתפילות של עם ישראל"

"אנחנו מודים לכל עם ישראל על התפילות", מוסיף גדליה, "הרבנית עצמה אמרה לבני משפחתה שהיא חשה שמכח התפילות היא התרפאה בימים מעטים, היא הרגישה שזה מהתפילות של עם ישראל. חשוב להתפלל על הצדיקים שהשם ייתן להם כוחות, כמו שאומרים חז"ל שיבקש רחמים טרם שיחלה. ראינו שהתקיים בנו הפסוק: 'הן אל כביר לא ימאס תפילת רבים'".     

מזה 35 שנים שהרבנית לאה קוק, אם ל- 14 ילדים, באה במגע יום יומי עם בעלות תשובה, וסביב ביתם הוקמה קהילה של חוזרים בתשובה, להם הרבנית מייעצת ותומכת. הרבנית קוק מגיעה ממשפחה מיוחסת מאביה ואימה. היא נולדה בשנת 1959 במאה שערים ברחוב חנן 10, ביתו של סבה, פוסק הדור הגאון הרב אלישיב זצוק"ל. אביה הוא הגאון הרב יצחק זילברשטיין, והיא אחייניתה של הרבנית בת-שבע קנייבסקי ע"ה. הרבנית נשואה למקובל הרב דב קוק.

לאחרונה התראיינה לאתר הידברות ואמרה: "אם בעלי היה עובד בבורסה ומביא כל יום מיליארד שקלים, ובכסף הזה היו מתקנים את העולם – הייתי מאושרת באדם. בעלי בבורסה של מלך המלכים. כל דקה בתפילה מונע דם יהודי ומשפיע סנגוריה וישועה. זה הכוח שמחזיק אותי. נכון שזאת הקרבה אבל אני שלמה איתה. אני אוהבת את הקב"ה - איי לאב השם - זה מה שמניע אותי. תורה לא עוברת בירושה היא נקנית במסירות והקרבה. מבחינה אישית זאת מסירות נפש. יש לי גם רגעי חולשה שקשים לי מאוד, אני אומרת השם זה לכבודך ונותנת לזה לעבור". עוד אמרה: "בסיום קבלת קהל אני מתעלפת לפעמים מעייפות, אבל ההשקעה שווה מול אבא שבשמיים, הכל שווה מולו. כשאני יוצאת להרצאות אני עושה זאת נטו לשם שמיים. לא רוצה לקבל כסף, רוצה נפש. אני רוצה לקרב לאבא שבשמיים".

תגיות:הרבנית קוקטבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה