ונשמרתם

בריטניה: ניקה את אוזנו עם מקל אוזניים, וכמעט מת - לא תאמינו ממה

בריטניה: בחור בן 31 כמעט איבד את חייו בעקבות ניקוי אוזניים בעזרת מקל צמר פשוט, כזה שיש לכולנו בבית. כעת מזהיר הרופא המטפל שלו מפני תופעה שיכולה להיות הרסנית ביותר

אא

בריטניה: בחור בן 31 כמעט איבד את חייו בעקבות ניקוי אוזניים בעזרת מקל צמר פשוט, כזה שיש לכולנו בבית. 

שעות ספורות לאחר מכן הובהל הבחור לבית החולים כשהוא במצב קשה וסובל מפרכוסים ורעידות בכל חלקי גופו. תחילה התקשו הרופאים להסביר ממה הדבר נובע, ובלבלו את הסימפטומים שזיהו אצלו עם סימפטומים של דלקת קרום המוח, היות והדבר גבל באיבוד חלקי של זיכרון. 

כדי לאשר שאכן מדובר באבחנה הנכונה, החליטו הרופאים להרדימו בהרדמה מלאה כדי לבצע סקירת ראש - ואז הוכו כולם בתדהמה, כאשר התגלתה הסיבה האמיתית לפרכוסים: חתיכה זעירה של צמר גפן שנתקעה באוזנו של הבחור ועשתה בה שמות. 

רק כשהוציאו הרופאים את החתיכה התגלה כי בגופו נוצרה דלקת זיהומית שגרמה למוגלה, ורק טיפול אנטיביוטי עזר בריפויה. לשאלה האם הוא זוכר מתי ניקה את האוזן השיב הבחור בשלילה אך ציין כי בחמש השנים האחרונות הוא סובל מבעיות קשות בשמיעתו, שלא היו לפני כן. בשומעיהם כך הניחו הרופאים כי גם אלו קשורות למוגלה הנוראית שיצרה החתיכה הסוררת של צמר הגפן. 

ד"ר אלכסנדר צ'רלטון, מומחה לאף-אוזן-גרון מבית החולים האוניברסיטאי קובנטרי סיפר כי הבחור הושאר בבית החולים למשך חודשיים בהם טופל באנטיביוטיקה, וכעת בעיות השמיעה שלו שופרו משמעותית. "מה שבטוח הוא שהבחור שלנו כבר לא ישתמש במקלוני צמר גפן כדי לנקות את אוזניו", אמר הרופא בראיון לתקשורת המקומית.

"וגם לצופים בנו אני ממליץ שלא לדחוף חפצים שונים כמו מקל אוזניים כדי להסיר את השעווה מהאוזן", המשיך הרופא ואמר. "שעווה בדרך כלל יורדת מעצמה, ואם היא לא חוסמת את פתח האוזן - מומלץ שלא לגעת באוזן. אם בכל זאת אתם רוצים לנקות את האוזניים משעווה אפשר לטפטף פנימה 2-3 טיפות של שמן זית או שמן שקדים, ולנקות את השעווה שתצא משם במהלך הימים הבאים".

תגיות:סכנהמקל אוזניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה