חדשות בארץ

דיווח: גנץ דרש מהשב"כ לבדוק האם המוסד מעורב בהדלפת הפריצה האיראנית למכשירו

לאחר שטען כי נתניהו עומד מאחורי הדלפת הפריצה האיראנית למכשירו הנייד, גנץ יורה לכל הכיוונים כשהפעם הוא טוען כי 'המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים' הוא העומד מאחורי ההדלפה לתקשורת

גנץ, במסיבת עיתונאים, הערב (צילום: פלאש 90)גנץ, במסיבת עיתונאים, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

יושב ראש מפלגת כחול לבן, בני גנץ, פנה לשרות הביטחון הכללי בדרישה לבדוק האם 'המוסד' אחראי להדלפת הפרסומים בדבר הפריצה האיראנית לטלפון הנייד שלו – כך דווח הערב (ראשון) ב'חברת החדשות'.

הפרסום בדבר דרישתו של גנץ לחקור את מעורבות המוסד בהדלפה, בא לאחר שמוקדם יותר הוא האשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא האחראי להדלפה. על פי טענתו הקודמת, ראש הממשלה העביר את הידיעה לכתב חברת החדשות, עמית סגל, והוא מצדו מיהר לפרסם זאת. סגל, בתגובה, פרסם הודעה הבהרה ובה נכתב כי "באופן חריג ובשל כל מיני תיאוריות קונספירציה מופרכות אני כותב במפורש מה שכבר רמזתי כאן בשישי: מקור הסיפור על בני גנץ איננו ראש הממשלה, מקורביו או איש מסביבתו".

בהקלטות מכנסים סגורים שפורסמו בשבוע שעבר, גנץ האשים את הממשל הרוסי בפריצה, שעשה זאת, לטענתו, לבקשת ראש הממשלה נתניהו. שגרירות רוסיה בישראל דחתה בזעם את דבריו כשהיא פרסמה הודעה רשמית כי "רוסיה לא התערבה ואינה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל, וכל הספקולציות לגבי הנושא הזה חסרות בסיס לחלוטין".

ממפלגת כחול-לבן נמסר: "לא מתכוונים להתייחס לנושאים הקשורים לנושאי ביטחון. גם בשב"כ סירבו להתייחס לעניין.

במהלך מסיבת העיתונאים שקיים עם נשיא ברזיל בולסונארו, התייחס לכך ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הערב הם ירדו לשפל חדש. אני קורא להם לגלות אחריות, להתעשת, להיות ממלכתיים ולהשאיר את המוסד והשב"כ, מנדבכי ביטחון ישראל, מחוץ לפוליטיקה. יש לנו מספיק דברים לריב עליהם לא על הגופים הנפלאים האלה".

בתוך כך, בכנס הצגת קמפיין עשרת הימים האחרונים של הבחירות, אמר גנץ כי "אני כן אעמוד במילה שלי. אני מתחייב כאן שמיד עם התחלת הכהונה אחוקק חוק של הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות".

"אעשה את זה כי ראיתי מה עבר על ביבי לאורך כל אותן שנים. כשאתה יותר מדי זמן בתפקיד אתה מאבד את הממלכתיות, את הרצון והתשוקה לשרת אנשים אחרים ולשנות. ונדמה לי שמה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כמנהיגים זה לא רק איך אנחנו נשארים, אלא בעיקר מה אנחנו משאירים ואנחנו רוצים להשאיר דברים טובים למדינת ישראל, ופחות להישאר על הכיסא לאורך שנים רבות כל כך כמו שראינו במקרה הזה", אמר יו"ר כחול לבן.

בהתייחס למצב הביטחוני בעוטף עזה, אמר גנץ: "כשמסתכלים על הביטחון, בואו נשאל את עצמנו מה אנחנו רואים מעזה במהלך השנה האחרונה. אי אפשר לעבוד על אזרחי ישראל. אי אפשר לעבוד על תושבי הדרום. אי אפשר שהילדים במקלטים, אי אפשר שחמאס ייקח את ישראל כבת ערובה.

חמאס הוא שקובע היום מתי ואיפה לפגוע בנו, לאן לירות, לעוטף עזה, אולי לתל אביב, אולי למושב משמרת. הוא מחליט מתי. וכשחמאס יורה, הקבינט לא מתכנס. וכשהקבינט מתכנס הוא דולף, ואם הוא דולף זה לא ביטחון. זו הפקרות", כך גנץ.

תגיות:בני גנץהמוסדהשב"כבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה