חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ ונתניהו מתחזקים, הימין פותח פער מול השמאל

על פי סקר מעודכן של חדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים קואליציית ימין-חרדים שתמנה 8 מפלגות ו- 64 מנדטים

  • כ"ד אדר ב' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

תשעה ימים לפני הבחירות, ותמונת המצב הפוליטית בסקרים הולכת ומתייצבת בהדרגה.

בסקר חדשות 12, שפורסם הערב (ראשון), 2 המפלגות הגדולות – כחול לבן והליכוד – משפרות את מאזנן, ובמקביל גוש הימין פותח פער משמעותי מול השמאל.

על פי תוצאות הסקר, שנערך היום על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון "מדגם", כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם וממשיכה להוביל את המערכת המפלגתית עם 32 מנדטים. גם הליכוד מתחזק במנדט - ל- 28 מנדטים.

ההתחזקות של כחול לבן והליכוד באה על חשבון המפלגות בתוך המחנה שלהן – העבודה משמאל והימין החדש מימין – תהליך שייתכן ויתעצם בימים שנותרו עד הבחירות. על פי הסקר, מפלגתו של אבי גבאי אינה מצליחה לשכנע את המצביעים שלא להעדיף את כחול לבן על פניה, ויורדת ל- 8 מנדטים. הקמפיין האגרסיבי שמנהל  נפתלי בנט בימים האחרונים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המשבר הביטחוני בדרום אינו מסייע בשלב זה לימין החדש, שיורד במנדט ל- 5.

תוצאות נוספות: חד"ש-תע"ל מקבלת 7 מנדטים. יהדות התורה וש"ס זוכות ל- 6 מנדטים כל אחת. איחוד מפלגות הימין – 5. כך גם כולנו של משה כחלון וזהות של משה פייגלין. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. רע"ם-בל"ד מקבלת אף היא 4 מנדטים. מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס, שבחלק מהסקרים בשבוע שעבר הצליחה לעבור לראשונה מזה זמן רב את אחוז החסימה, יורדת שוב מתחתיו ונותרת מחוץ לכנסת.

ניתוח המאזן בין הגושים מלמד על יתרון לגוש הימין-חרדים, שסך 64 המנדטים שלו יוכל לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הקואליציה הבאה. גוש השמאל-ערבים מקבל במצטבר 56 מנדטים. הנתונים של סקר זה וסקרים דומה שנערכו בתקופה האחרונה מעידים כי ייתכן ופייגלין יהפוך ללשון מאזניים שתכריע האם נתניהו יוכל להישאר בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. למרות עמדותיו הניציות, יו"ר זהות הבהיר בשבועות האחרונים כי מבחינתו אין הבדל בין נתניהו לגנץ, וכי לאחר הבחירות יצטרף למי שייענה לדרישותיו.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה