חדשות בארץ

בג"ץ: בן גביר לא יוקפץ למקום 5

בג"ץ דחה את עתירת איחוד מפלגות הימין שדרשו להקפיץ את בן גביר למקום 5 במקומו של בן ארי שנפסל על ידי בג"ץ. סמוטריץ': "זו הפעם האחרונה שבג"ץ מחליט עלינו"

שופט העליון, נעם סולברג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שופט העליון, נעם סולברג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה הערב (ראשון) את בקשת איחוד מפלגות הימין לקדם את מועמד הרשימה, איתמר בן גביר, מהמקום השביעי למקום החמישי ברשימה.

הבקשה, שבאה בעקבות פסילת בג"ץ את מיכאל בן ארי, נדחתה על ידי השופטים נעם סולברג ומני מזוז שקבעו כי החוק המאפשר להגיש תיקונים לרשימה שכבר הוגשה, אינו מתייחס לאפשרות של פסילת מועמד. ''יצירת הסדר חוקי מקיף וממצה בעניין זה היא מלאכה מורכבת, חקיקה-שיפוטית, שלבית המשפט אין את הכלים המתאימים לעשותה'', כתב השופט נעם סולברג. מנגד, עמדת המיעוט של השופט אלכס שטיין טענה כי אי-התייחסותו של החוק למצב זה, היא הנותנת לוועדת הבחירות לאשר זאת.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת בג''ץ: "שוב הוכח כי הדבר האחרון שמעניין את בג"ץ הוא עניין הצדק שהשופט סולברג תהה עליו בדיון אך לא נתן לו ביטוי בהחלטה. התחושה היא ששופטי בג"ץ לא רוצים שאהיה בוועדה למינוי שופטים, אבל אני מאמין שהציבור יאמר את דברו בקלפי.

"מעניין שבכל הנוגע לסוגיות הנוגעות לשמאל, שופטי בג"ץ מתערבים באופן בוטה ומפרשים את החוק בפרשנות מרחיקת לכת, אולם במקרה שלנו לא מצאו לנכון לעשות זאת", טען בן גביר.

לדברי בן גביר, "השופטים יודעים שבניגוד לשינויים קוסמטיים של פוליטיקאים אחרים, אני היחיד שאשים סוף לשלטון בג"ץ. אני מכבד ומעריך את השופטים אך אני מגיע לכנסת כדי לשנות באמת".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא, ''תרשמו את זה: זו הפעם האחרונה שבג"ץ מחליט עלינו. בפעם הבאה אנחנו נחליט על בג"ץ. זו התחייבות''.

החלטת בג"ץ באה, כאמור, בעקבות החלטת בג"ץ הקודמת אשר פוסלת את מספר 5 ברשימה, מיכאל בן ארי, בשל הסתה לגזענות. בעקבות הפסילה, באיחוד מפלגות הימין דרשו מוועדת הבחירות להקפיץ את מספר 7 ברשימה, איתמר בן גביר, למקומו של בן ארי במספר 5. לדבריהם, מטרת ההקפצה היא כדי לשמור על האיזון בין המפלגות המרכיבות את הרשימה.

בתוך כך, איצמר בן גביר הודיע היום כי במידה וראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחתום על הסכם הפסקת אש עם ארגון חמאס – הוא לא יצטרף לקואליציה בראשות נתניהו. "מי שחותם על הסכם הפסקת אש עם חמאס - בוגד בתושבי הדרום ובחיילי צה"ל", טען בן גביר. "ביום כזה הייתי אומר לנתניהו - אדוני ראש הממשלה, אם אתה חותם על הסכם, אין לך ממשלה. אני לא בנט שחזק בדיבורים, לא אצביע בעד ממשלה שעושה הסכם עם חמאס", הזהיר.

תגיות:בג"ץאיתמר בן גבירבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה