חדשות בעולם

הקומיקאי היהודי שמוביל במרוץ לנשיאות אוקראינה

את מגרעתו כחסר ניסיון פוליטי הוא הפך ליתרון כשהוא אף מתעקש שאת צוותו יאיישו רק אנשים חסרי ניסיון. למרות שזה מריח כהפתעה, הסקרים מלמדים כי הוא עשוי לגרוף את כל הקופה. הכירו את וולודימיר זלנסקי, המועמד היהודי לתפקיד נשיא אוקראינה

הקומיקאי היהודי, זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)הקומיקאי היהודי, זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)
אא

לא פחות מ-39 מועמדים ינסו לכבוש היום (ראשון) את לב העם בבחירות לנשיאות אוקראינה. בין המועמדים המובילים ביותר בסקרים, ניצב לו המועמד היהודי, חסר הניסיון הפוליטי,  וולודימיר זלנסקי. המועמדים שמולם מתמודד הפוליטיקאי והקומיקאי היהודי, הם הנשיא המכהן פטרו פורושנקו, וראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו. חרף הפופולריות השמורה לנשיאים מכהנים וראשי ממשלה בדימוס, שני אישים אלה מפגרים אחרי זלנסקי בפער ניכר. בדומה לבחירות המוניציפליות בישראל, במידה ולא יהיה רוב של 50% לאף אחד מהמועמדים, יערך סיבוב שני בין שני המקומות הראשונים ב-21 באפריל.

המועמד היהודי בן ה-41, וולודימיר אולכסנדרוביץ' זלנסקי, הוא תסריטאי, שחקן ובמאי אוקראיני יהודי. אירוני משהו, אך זלנסקי נודע בציבור בעיקר בשל גילום דמותו של נשיא אוקראינה בסדרת הטלוויזיה הפופולרית משנת 2015. בינואר האחרון, בעת שהודיע על התמודדותו בבחירות, פרסם זלנסקי הודעה לפיה הוא מגייס אנשים לצוות הקמפיין שלו, כשתנאי הסף היה שהם יהיו ללא ניסיון קודם בפוליטיקה המקומית.

קמפיין הבחירות לנשיאות אוקראינה באו על רקע הביקורת הציבורית הנוקבת כי בממשל הנוכחי עולות ניחוחות של שחיתות שלטונית, לצד הטענה שלא מרפה כי המועמדים שיחדו מצביעים. נוסף על זאת, שני בעיות מרכזיות העומדות על סדר היום הציבורי הן הסכסוך ההיסטורי של אוקראינה עם שכנתה רוסיה – הטוענת לבעלות מלאה על חצי האי-קרים, לצד המצב הכלכלי החמור של המדינה הסובלת מאבטלה גבוהה.

נגד הנשיא המכהן וראש הממשלה לשעבר, הועלו טענות קונקרטיות כי הם נוהגים לשחד מצביעים. בשבוע שעבר הודיע שר הפנים כי לשכתו הוצפה במאות תלונות המעידות כי מנהלי הקמפיינים של שני המועמדים, פורושנקו וטימושנקו, הציעו כסף למצביעים פוטנציאליים בתמורה לתמיכה.

המועמד היהודי, זלנסקי, מיקד את קמפיין הבחירות שלו במאבק בשחיתות, כשהוא מציע תכנית לטיפול בנושא. על פי התכנית, כל נבחר ציבור שהורשע בשחיתות, תיאסר עליו להחזיק במשרה כלשהי, לכל ימי חייו. בנוגע לפתרון הסכסוך עם רוסיה, הציעה זלנסקי משא ומתן ישיר עם רוסיה.

תגיות:וולודימיר זלנסקינשיאות אוקראינהקומיקאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה