חדשות בארץ

אטימות: רון קובי בהתנכלות חדשה לציבור החרדי

עליית מדרגה בעימותים בין הציבור החרדי בטבריה לבין ראש העיר. במכתב ששלח ראש העיר למנהל סמינר, נדרש המנהל לפנות את המקום בתוך מספר חודשים

ראש עיריית טבריה, רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)ראש עיריית טבריה, רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

נראה כי ראש עיריית טבריה, רון קובי, סיגל לעצמו הרגל מגונה. במקום לעסוק בצרכים החיוניים לכלל התושבים, מסית קובי את האש לכיוון הציבור החרדי כשהוא נטפל אליהם בגזירות שונות ובלתי סבירות.

לפי דיווח ב'אקטואליק', ביום שלישי שלח ראש עיריית טבריה, בידי היועץ המשפטי של העירייה, מכתב התראה למנהל המוסדות "תפארת טבריה", הרב דרלי, בנוגע לסמינר לבנות שבראשותו, בדרישה לפנות את המבנה עד לספטמבר הקרוב. הסמינר, המכיל מאות תלמידות חרדיות, לא יודע את נפשו ואין לו מקום אחר להשתכן.

"עיריית טבריה מילאה ידי לפנות אליה כדלהלן: 1. תקופת ההרשאה לגבי הנכס שבנדון מסתיימת ביום 1.9.2019. 2. הנכס דרוש לצורכי העירייה. 3. אשר על כן הריני להודיעך כי עליכם לפנות את הנכס ולמסור את החזקה בו לידי העיריה עד ל-1.9.19", נכתב במכתב ההתראה.

הרב דוד אוחנה, יו"ר "דגל התורה" במועצת העיר, מסר ל'אקטואליק' כי "ראש העיר רון קובי מחפש איפה אפשר לפגוע בציבור החרדי. איפה ילמדו אותן מאות בנות? יזרקו לרחוב?", לדבריו, "אנחנו בעזרת ה' נדאג שהבנות ימשיכו ללמוד שם. לא ייאמן: בטבריה יש מחסור במבני ציבור עבור המגזר החרדי, עד כדי כך שיש תלמודי תורה שלומדים במבנה הרוס, ושותקים. אז במקום לדאוג למוסדות האלה – הוא מחפש לקחת?".

לדברי שמעון כהן, פעיל ציבור נודע בטבריה, "זו חציית קו אדום. ראש העיר ממשיך לדרוס ולהרוס כל חלקה טובה במערכת החינוך בטבריה. אנחנו לא ניתן לו לבצע את זממו, ולפגוע במאות בנות חרדיות. ואני מקווה שעד סוף שנת הלימודים הוא כבר לא יהיה ראש העיר".

סערה זו באה על רקע המחאה הציבורית הנרחבת נגד הוראתו כי בעלי עסקים בעיר יצטרכו לפנות את הזבל בכוחות עצמם. "זו גזרה שלא היינו יכולים לחלום עליה. כולם כאן תמכנו ברון קובי בשביל שיהיה יותר טוב – ועכשיו נהיה יותר גרוע. אנחנו נאבק נגד הגזירה ומבקשים מקובי שיתאפס על עצמו לפני שנצא למחאה", אמר בעל עסק, אוהד רון קובי לשעבר.

תגיות:רון קוביעיריית טבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה