חדשות בארץ

דרעי: אבטל את תושבות הקבע של שני מחבלים ממזרח ירושלים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העניק את הסכמתו למהלך שיזם שר הפנים לביטול תושבות הקבע של שני מחבלים ממזרח ירושלים, המרצים עונשי מאסר עולם על מעורבותם בפיגועי טרור

דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הודיע הבוקר (ראשון) כי יפתח בהליכים לביטול מעמד הקבע של שני תושבי מזרח ירושלים, שסיכנו את ביטחון המדינה באופן ברור ומכוון באמצעות מעורבותם בטרור. המהלך זכה להסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

תושבי הקבע בהם מדובר הינם איסחאק טאהר סלאח עארפה ומוניר רג׳בי. עארפה נידון למאסר עולם ול- 60 שנות מאסר נוספות בשל חלקו הפעיל בתכנון ובביצוע הפיגוע שהתרחש ב- 23 במרץ 2011 ליד בנייני האומה בירושלים. מטען חבלה שהוטמן בתחנת אוטובוס סמוכה הוביל לרציחתן של שתי נשים ולפציעתם של עשרות נוספים.

רג'בי הורשע במעורבות בפיגוע ההתאבדות שהתרחש בחיפה ב- 5 במרץ 2003. מחבל מתאבד, שפוצץ עצמו בתוך אוטובוס קו 37 של אגד בזמן נסיעתו בשדרות מוריה בעיר, רצח 17 בני אדם, בתוכם תלמידי בתי ספר רבים. רג'בי, שהתגורר באותה עת בחיפה, הורשע כי סייע לתכנן את הפיגוע, הסיע את המפגע ובחר את המיקום המדויק בו יבצע את הפיגוע. הוא נידון על כך למאסר עולם. שלושה מחבלים נוספים שהיו שותפים לתכנון הפיגוע ולהוצאתו לפועל נידונו אף הם למאסר עולם אך שוחררו באוקטובר 2011 במסגרת עסקת שליט.

בהתייחסו להחלטתו לפעול לשלול תושבות הקבע של המחבלים, אמר דרעי: ״האויבים מבפנים הם המסוכנים ביותר. מי שגרם לרציחת תושבי ישראל ומסכן במכוון את ביטחון המדינה ואת ביטחונם של התושבים והאזרחים – לא ראוי שיחזיק במעמד כלשהו בישראל״.

תגיות:אריה דרעיטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה