חדשות בארץ

נתניהו: גנץ לא יכהן כשר הביטחון בממשלתי

על רקע התבטאויות חברי ליכוד בכירים כי הם לא פוסלים את האפשרות שגנץ יכהן כשר ביטחון, ראש הממשלה הודיע כי הוא שולל בתוקף אפשרות זו. גנץ: "נתניהו הבין שהוא הפסיד את הבחירות"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יו"ר כחול לבן, בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (מוצ"ש) כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא יכהן כשר הביטחון בממשלתו הבאה, אם תורכב. הודעה זו באה על רקע אמירותיהם של שרי הליכוד הבכירים, יובל שטייניץ וגלעד ארדן, כי הם לא פוסלים את האפשרות שהרמטכ"ל לשעבר יכהן כשר הביטחון בממשלה בהנהגת הליכוד.

"בני גנץ, שתומך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שתומך בעקירת 90 אלף מתיישבים, שהתנגד לבניית הגדר שהקמתי בגבול מצרים ובלמה כליל את ההסתננות לישראל, שתופר עלילות דם נגדי ושקורס תחת לחץ של קמפיין בחירות - לא יהיה שר ביטחון בממשלתי", כתב ראש הממשלה בהודעתו. "מי שרוצה קואליציית שמאל - מצביע ללפיד וגנץ. מי שרוצה קואליציית ימין - חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו", חידד נתניהו.

בני גנץ מסר בתגובה כי "נתניהו לא יהיה שר האוצר בממשלתי. הוא יפסיד בבחירות וילך להתייצב בפני שלושת כתבי האישום שלו ובפני החקירה שהפרקליטות פותחת בפרשת 'צוללות תמורת עמלות'. בסוף השבוע הזה נתניהו הבין שהוא הפסיד את הבחירות. הליכוד יהיה שותף מלא בכל ממשלה. נתניהו יורחק מהחיים הציבוריים".

חרף הבהרת ראש הממשלה, בימין החדש המשיכו לתקוף את נתניהו. לדברי איילת שקד, מראשי מפלגת הימין החדש, "ארדן ושטייניץ הבהירו שבני גנץ יכול להיות שר הביטחון של נתניהו בממשלת נתניהו הבאה. ‏זו שגיאה חמורה". לדברי שרת המשפטים, "‏‏גנץ ובוגי הם שהכשילו את נתניהו אל מול חמאס. ‏הם לא הפתרון - הם הבעיה. נתניהו ראש הממשלה הבא, זה ברור. ‏שאלת הבחירות המרכזית היא מי יהיה שר הביטחון: ‏גנץ או בנט".

בהתייחס לפער בין הדברים שאמר עליו ראש הממשלה בתקופת כהונתו כרמטכ"ל לעומת הדברים שנאמרים בזמן האחרון, טען הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, כי "אני יודע מה נתניהו באמת חושב על הרמטכ"לים שלו. אני יודע מה הוא היה צריך מאתנו בזמן אמת, איזה עצות הוא קיבל, איך עברנו רגעים קשים. הוא יודע שהוא לא יכול ללמד אותי מה זה אחריות. אני הפכתי להיות מפקד בצה"ל אחרי קצת פחות משנה של שירות צפוף, כמוני גבי, כמוני בוגי".

תגיות:בני גנץשר הביטחוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה