מעניין

נס פורים, הסיפור שלא סופר: מי קלקל את תוכניתו של סטלין לרצוח 3 מיליון יהודים?

לאחרונה נחשפו מסמכים חשובים ביותר שגילו כי הצורר הסובייטי ציווה בשנת 1953, לבנות ארבעה מחנות עבודה עבור מיליוני היהודים שבארצו. מי קלקל את תוכניתו, ואיך זה קשור לחג הפורים? גם אתם תהיו בהלם כשתקראו את העובדות הללו 

יוזף סטאלין (צילום: shutterstock)יוזף סטאלין (צילום: shutterstock)
אא

20 מיליון בני אדם נהרגו תחת שלטונו של הצורר הקומוניסטי יוסיף סטלין, שנבחר לכהן כמזכיר הכללי של המפלגה הקומוניסטית בברית המועצות בשנת 1922. 

בין היתר שנא סטלין יהודים, וניצל את מעמדו כדי לפתוח בתעמולה אנטישמית. 

באותן שנים חיו במעצמה הסובייטית שלושה מיליון יהודים, אלפים מהם היו תחת הכוונת של סטלין מסיבה אחת פשוטה: שנאה. אותה שנאה שגררה אותו לפתוח בתעמולה האנטישמית היא היא אותה סיבה שבגינה תכנן לרצוח מיליוני יהודים בדם קר, בדיוק כפי שעשה הצורר הנאצי ימ"ש ואף יותר. 

 

סטלין האשים את הרופאים היהודים ברצח תינוקות רוסיים

בשנת 1947, שנתיים בלבד לאחר שמלחמת העולם השנייה הסתיימה, החליט סטלין ברשעותו 'לחסל' אלפי מדענים, אנשי ציבור, משוררים, פוליטיקאים וידוענים יהודים שנעצרו על לא עוול בכפם, הונחו מאחורי סוגר ובריח ועונו בייסורים קשים. 

כחלק ממסע ההשמצות שלו כנגד היהודים, פורסם בתקשורת מה שכונה 'משפט הרופאים' - פרשה עגומה שעל פיה מעלו רופאים יהודים בתפקידם, וניצלו את השררה שניתנה להם כדי לרצוח ילדים ותינוקות רוסיים. 

כמובן שהייתה זו עלילת שווא אכזרית, פרי דמיונו של הצורר הסובייטי ותו לא - אך הייתה זו אמתלה טובה מספיק עבורו להתחיל במסע החיסול. תחילה תכנן סטלין לגרש את היהודים לאזורי הספר הקרים והרחוקים שאינם ראויים למגורי אדם. בדרך זו, כך קיווה, יעשו התנאי הסביבתיים את מרבית העבודה עבורו. 

 

סטלין נתן פקודה להתחיל בגירוש בתאריך 6.3.1953

ככלות הכל, כמה זמן יוכלו האנשים להחזיק מעמד תחת תנאים של שלג מקפיא עצמות, ורעב בלתי פוסק? 

לאחרונה נחשפו מסמכים חשובים ביותר שגילו כי הצורר הסובייטי ציווה בשנת 1953, לבנות ארבעה מחנות עבודה עבור מיליוני היהודים שבארצו. את הפקודה נתן סטלין לבנות בקזחסטן, סיביר ו...הקוטב הצפוני. 

עשרות רכבות עמדו ברציפים המרכזיים במדינה, מוכנות ומזומנות לקלוט אל קרונותיהן את היהודים שיגורשו מארצם אל הלא נודע, למות במיתה אכזרית ואיטית. 

היה זה שבוע לפני חג הפורים.  

סטלין נתן פקודה להתחיל בגירוש בתאריך 6.3.1953 - ימים ספורים בלבד לאחר חג הפורים. אלא שהנס הגדול והבלתי נתפש החל דווקא במהלך הפורים, כאשר הרב יצחק זילבר שהיה אחד ממגורשי סיביר, סיפר בהתלהבות את סיפור המגילה לתלמידיו. כשהגיע הרב ל'ונהפוך הוא' הסביר לתלמידים כי דווקא בעת שנגזרה הגזרה - באותה נשימה ממש, מזלם של היהודים התהפך. 

 

ו'העיר' סיביר - אליה הוגלו עשרות אלפי יהודים - צהלה ושמחה

אבל אז קם אחד האסירים, וקרא: "מי צריך את הסיפורים שלך? הרי זה קרה לפני 2500 שנה, ואיך זה קשור אלינו? עובדה שאנחנו עדיין נתונים בשבי של הצורר הרוסי, ולא מספיק שהיטלר חיסל שישה מיליון מאיתנו - הנה עכשיו הם רוצים לחסל עוד שלושה מיליון".

בשמעו כך, הגיב הרב ברוגע ובביטחון גמורים ואמר: "אין ספק שהמצב קשה, אבל עליך לזכור דבר אחד יהודי יקר: סטלין הוא בסך הכל בן אדם, ואי אפשר לדעת מה יכול לקרות איתו תוך חצי שעה...ליהודי אסור להתייאש אף פעם מהמצב שלו".

והנה זה פלא - לא חלפה חצי שעה מרגע שהרב זילבר אמר את דבריו, פשטה השמועה כי סטלין התמוטט בעקבות התקף זעם שחווה. תוך זמן קצר התמלאו כלי התקשורת העולמיים בדיווחים מדיווחים שונים על מצבו הקריטי של המנהיג הסובייטי, ו'העיר' סיביר - אליה הוגלו עשרות אלפי יהודים - צהלה ושמחה.

 "סטלין גוסס", דיווחו העיתונים בעולם זמן קצר לפני הגעת מועד המשפט של הרופאים היהודים - שעמדו לעבור שבעת מדורי גיהנום על לא עוול בכפם, אך שוחררו לבתיהם בעקבות נס הפורים של אותה שנה - מותו של הצורר הסובייטי ימ"ש בעיתוי מדהים לחלוטין: 5 במרץ, יום אחד בלבד לפני שתוכניתו המפלצתית עמדה לצאת לפועל. 

כן יאבדו כל אויביך השם. 

תגיות:פוריםרצחיהודיםנססטאלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה