חדשות בארץ

נתניהו: הנחיתי לעבות כוחות, אם נידרש – ניכנס למערכה רחבה

בטקס פתיחת מקטע חדש של כביש 6 באזור הצפון, אמר ראש הממשלה: "ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה – ניכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות"

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
נתניהו בגבול הרצועה, הבוקר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בגבול הרצועה, הבוקר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי ישראל מהדקת את טבעת הביטחון סביב רצועת עזה. בנאום שנשא בטקס פתיחת מקטע תל קשיש-סומך בכביש 6, אמר נתניהו כי הנחה בימים האחרונים "לעבות את הכוחות, להוסיף כלים ולהיות מוכנים למערכה רחבה": "ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה – ניכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות".

נתניהו התייחס בדבריו גם לחזית הצפונית: "מעבר לרמת הגולן נמצאת סוריה, ונמצאת גם איראן. איראן מנסה כל הזמן להכניס לסוריה טילים מדויקים ארוכי טווח, מאוד מתקדמים ומאוד קטלניים. איננו מוכנים לקבל זאת, והפעילות שלנו נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, להכניס אליה נשק מתקדם, נמשכת כל העת". 

מוקדם יותר הבוקר סייר נתניהו באזור הגבול בין ישראל לרצועת עזה כדי לעקוב מקרוב אחר היערכות כוחות צה״ל בשטח. הוא הגיע לשטחי הכינוס וקיבל סקירות ביטחוניות ממפקד זרוע היבשה, מפקדי האוגדות ומפקדי החטיבות בגזרה.

מקורות פלסטיניים בעזה דיווחו לפני הצהריים (חמישי) כי משלחת המודיעין המצרית עזבה את הרצועה דרך מעבר ארז, בדרכה לישראל. במקביל, סגן שליח האו"ם לאזור, ג'יימי מקגולדריק, נכנס לרצועה דרך המעבר.

המשלחת הבכירה, בראשות מחזיק התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, הגנרל אחמד עבד אל-ח'אלק, ניהלה החל מאמש שיחות אינטנסיביות עם הפלגים הפלסטיניים ברצועה, בראשם החמאס, במטרה להגיע להסכמות על רגיעה בינם לבין ישראל. בראש משלחת החמאס לשיחות עמד מנהיג הארגון ברצועה, יחיא סינוואר.

על פי הדיווחים בתקשורת הערבית והפלסטינית, ישראל הביעה את הסכמתה למתן הקלות הומניטריות לתושבי הרצועה, אך דרשה כי החמאס יפסיק את שיגור הרקטות לעבר שטח ישראל, יעצור את הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר עוטף עזה, ויחדול מההתפרעויות של "יחידת ההטרדה הלילית" על גדר המערכת. בנוסף, דרשה ישראל את הסגתם לאחור של המפגינים הפלסטיניים למרחק של מאות מטרים מהגדר, וכי הפגנת הענק המתוכננת בסוף השבוע על הגדר – לרגל יום האדמה ובמלאת שנה ל"תהלוכות השיבה" – תישא אופן עממי בלבד ולא תהיה אלימה. ההקלות שיקבלו הפלסטינים בתמורה יכללו את הגדלת מרחב הדיג, הרחבת היתרי הייבוא והייצוא לסחורות והגדלת מספר המשאיות הנכנסות לרצועה, הגדלת מספר העובדים בפרויקט התעסוקה הזמני ברצועה ל- 40 אלף, וכן התחייבות לתקן את קווי המתח המספקים חשמל מישראל לרצועה.

בשלב זה לא ברור האם החמאס הסכים לדרישותיה של ישראל. חלק מהמקורות טוענים כי הוא מוכן להפסיק אך ורק את ירי הרקטות, אך דורש כי בתמורה לכך ישראל תפסיק לתקוף בשטח הרצועה, כפי שעשתה לאחרונה בתגובה לשיגור בלוני הנפץ. 'דיפלומטיית הדילוגים' המצרית שואפת להשיג את ההסדר עוד לפני סוף השבוע, מחשש שבלעדיו האלימות הפלסטינית הצפויה על הגדר תגרור את ישראל לצאת למבצע נרחב.

בתוך כך, בלוני הנפץ המשיכו גם היום לנחות בשטח עוטף עזה. כלי טיס של צה"ל תקף בצהריים חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. בעזה דיווחו על 3 פצועים בתקיפה. לפני הצהריים נחת בלון נפץ בשטח חקלאי של אחד מהיישובים במועצה האזורית שער הנגב, וחבלן הוזעק לטפל בו. מוקדם יותר היום אותר בלון נפץ בשדה באזור קיבוץ גבים שבמועצה האזורית שער הנגב. חבלן שהגיע למקום נטרל אותו ללא פגע.

(עודכן: 15:12)

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה