חדשות בארץ

לקראת עונת הקיץ: הסתיים בהצלחה תרגיל אירוע רב נפגעים בלב הכינרת

התרגיל, שנערך ביוזמת המשטרה ובהובלתה, דימה תרחיש של פינוי נפגעים מספינה שפרצה בה שריפה. בתרגיל נטלו חלק עשרות שוטרים, וכן עשרות חובשים ופראמדיקים בכ- 30 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ

(קרדיט צילום: מד"א)(קרדיט צילום: מד"א)
אא

בלב הכינרת התקיים היום (רביעי) תרגיל, שדימה תרחיש של נפגעים רבים בשריפה שפרצה בספינת תיור ששטה באגם כשעל סיפונה כ- 100 תיירים.

בתרגיל, שנערך ביוזמתה ובהובלתה של משטרת ישראל, השתתפו שוטרים ומתנדבי חילוץ והצלה של המשטרה, כוחות של פיקוד העורף וגורמי החירום וההצלה השונים. מטרת התרגיל הייתה לחזק את שיתוף הפעולה בין הרשויות וגופי החירום, לצד קידום המוכנות המבצעית של כלל גופי החירום וההצלה והתיאום הנדרש בין הגופים השונים בתרחישי חירום.

התרגיל החל בשעה 09:00 בבוקר עם קבלת דיווח במוקד 100 על שריפה שפרצה בספינה ותיירים שקפצו למי הכינרת. בעקבות הדיווח נפרסו כוחות החירום וההצלה במוקדים הרלוונטיים. בתרגיל נטלו חלק עשרות שוטרים ביבשה, באוויר ובים בשילוב כלל האמצעים - מסוק מהמערך האווירי, רחפנים, ספינות ואופנועי ים של שיטור ימי כינרת - וכן עשרות חובשים ופראמדיקים בכ- 30 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.

בתחילת התרגיל, עלו צוותי מד"א לספינת חילוץ שיצאה מהחוף לכיוון הספינה הבוערת ותרגלו מתן סיוע רפואי בעת חזרת הספינה מלב הכינרת אל החוף. עם הגעת הספינה לחוף המתינו על המזח חובשים ופראמדיקים של מד"א שביצעו מיון רפואי ראשוני לנפגעים ופינויים לבתי חולים, וכן ויסות נוסף למנחתים על מנת לאפשר למסוקים להעביר את הפצועים גם לבתי חולים מרוחקים. בנוסף, אנשי מד"א תרגלו שיטות פינוי באמצעות מסוק מד"א, וכן שימוש בכלי התחבורה הנוספים העומדים לרשות הארגון, ביניהם הים-בולנס – אופנוע ים ייחודי שמופעל על ידי חובשי מד"א בכינרת וכולל מכשירי החייאה, ציוד חבישה ועוד.

מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן, אמר: "מדובר בתרגיל חשוב מאוד שיזמה והובילה משטרת ישראל לטיפול ופינוי נפגעים באירוע בלב הכינרת תוך שיתוף פעולה בין כלל הגופים. אנחנו עומדים לקראת הקיץ, במהלכו מגיעים מאות אלפי מטיילים ונופשים לפקוד את חופי הכינרת והסביבה. שיתוף פעולה הדוק בין מד"א למשטרת ישראל, צה"ל  וכיבוי אש בתרגילים לאורך כל השנה הכרחי ומוכיח את עצמו כמציל חיים בטיפול באירועי אמת".

מהמשטרה נמסר כי "ימת הכינרת היא האגם הגדול בישראל המושכת אליה במהלך השנה מאות אלפי מבקרים ותיירים. במהלך השנה ריבוי מבקרים ומטיילים סביב רצועת החוף והמים מהווים אתגרים רבים למשטרת ישראל בתחום הבטיחות, הסדר, האבטחה והסדרי התנועה. משטרת ישראל ערוכה למתן שירות מיטבי לציבור, במטרה לשמור על חייהם וביטחונם של כלל המבקרים".

תגיות:משטרת ישראלהכינרתמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה