חדשות בארץ

הנייה: ישראל הבינה את המסר; גורם מדיני: קודם שימצא משרד חדש

הנייה הגיע למקום בו שכנה לשכתו, שהוחרבה על ידי חיל האוויר, וקרא להמונים לצאת להפגנות בסוף השבוע. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב באוגדת עזה לקראת ההסלמה הצפויה בסוף השבוע

טנקי צה"ל ליד הגבול עם רצועת עזה (צילום: דודי מודן, פלאש 90)טנקי צה"ל ליד הגבול עם רצועת עזה (צילום: דודי מודן, פלאש 90)
אא

ראש הלשכה המדינית של ארגון החמאס, איסמאעיל הנייה, הגיב בצהריים (רביעי) לראשונה על סבב האש האחרון עם ישראל. "ההתנגדות אמרה את דברה, והכיבוש הבין את המסר", אמר הנייה בעומדו על הריסות המבנה בו שכנה לשכתו, שהוחרב שלשום על ידי חיל האוויר.

מנהיג החמאס הוסיף כי מטה הנהגת החמאס – "סמל העמידה האיתנה וקריאת התיגר", כלשונו – ייבנה מחדש. הוא קרא להמונים לצאת להפגנות בסוף השבוע לרגל יום האדמה ובמלאת שנה ל"תהלוכות השיבה" – ההתפרעויות הפלסטיניות על גדר המערכת, שהחלו בסוף מרץ 2018. הנייה גינה את החלטת הממשל האמריקני להכיר בריבונותה של ישראל על הגולן, ואמר כי העמים הערביים והאסלאמיים לא יסכימו לקבל זאת.

גורם מדיני בכיר בישראל הגיב בקצרה על דבריו של הנייה: "כדאי שהנייה ימצא משרד חדש לפני שהוא מתרברב".

בגבול בין עזה וישראל שורר בשעות האחרונות שקט מתוח, לאחר שהפלסטינים שיגרו במהלך הלילה רקטות לעבר העיר אשקלון. סוללת כיפת ברזל יירטה את 2 הרקטות, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים. אמש נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול. החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור ברצועה טען לאחר מכן כי מדובר בפעולה של "ארגון סורר" שבוצעה באופן עצמאי מבלי לקבל אישור. חיל האוויר תקף בשני גלים יעדי טרור בדרום הרצועה.

גורם מדיני בישראל הבהיר אמש כי לא הושג הסכם עם החמאס על הפסקת אש וכי ייתכן שהלחימה תתחדש בכל רגע. הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה אמש להקפיץ מפקדת חטיבת חי"ר וגדוד תותחנים לפיקוד הדרום. תגבור הכוחות הסדירים בגזרה עד לכדי סדר כוחות של אוגדה שלמה נועד, בין היתר, לחזק את ההיערכות לקראת הפגנות סוף השבוע על הגדר, שצפויות להיות סוערות במיוחד. כוכבי הגיע היום לאוגדת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, מפקד האוגדה ומפקדים נוספים. בהערכת המצב עמד הרמטכ״ל על מוכנות הכוחות לתרחישים שונים בגזרה, וכן על מוכנות כוחות התגבור שהגיעו בימים האחרונים והתוכניות המבצעיות.

תגיות:איסמאעיל הנייהרצועת עזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה