כתבות מגזין

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי, מפתיעה: "אבא שלי היה גוי של שבת"

ננסי פלוסי המכהנת כיו"ר בית הנבחרים האמריקני - חושפת את הקשר שלה לעם היהודי: ליל הסדר, יידיש ובר מצווה - מה הקשר שלה לכל אלו?

אא

במהלך נאום שנשאה השבוע בוועידת אייפאק בוושינגטון, חשפה ננסי פלוסי המכהנת כיו"ר בית הנבחרים האמריקני - את הקשר שלה לעם היהודי, ולשפת היידיש. "לפני שנולדתי אבי היה בקונגרס של ארה"ב, וכשהוא היה צעיר הוא היה 'הגוי של שבת'. אז הוא דיבר יידיש", הפתיעה. 

במהלך נאומה דיברה פלוסי על יחסי הגומלין החזקים בין ישראל לארה"ב, שלדעתה מושתתים על "ערכים ואינטרסים משותפים שלנו, כולל שלום מתמשך באזור ובעולם. כולנו כאן מחוברים לאלוקים, ומאוחדים במשימה המשותפת שלנו לקידום השלום, השגשוג וההתקדמות במזרח התיכון ובאמריקה".

פלוסי בת ה-66 נבחרה לדוברת כאשר המשטר הדמוקרטי השתלט על בית הנבחרים, והפכה בין רגע לאישה הראשונה שהחזיקה בעמדה שהיא במרחק פעימת לב אחת מהנשיאות. על הקשר שלה ליהדות וקרבתה ליהודים התבטאה נשיאת אייפאק לשעבר איימי פרידקין שהיא גם חברתה של פלוסי ב-25 השנים האחרונות, ואמרה כי "היא אוהבת להגיד שכשגרה בבולטימור הלכה לכל בר ובת מצווה, כמעט בכל שבת".

לדבריה אלו מצטרף גם סם לאוטאר - יהודי ופעיל פרו-ישראלי מסן פרנסיסקו, שמכיר את פלוסי כבר 40 שנה. "היא אחת האנשים הכי פשוטים שאפשר לפגוש, והיא נאמנה מאוד. היא נהגה להשתתף מדי שנה בליל הראשון של פסח, ליל הסדר, בבית הוריי. היא מרגישה את הנושאים שבוערים ביהדות בנשמתה, וזה באמת בא מבפנים".

תגיות:אבאגוי של שבתננסי פלוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה