חדשות בארץ

נהג סמוך לקו המים בכנרת ונקנס ב-6,000 שקל; התובע: "בנס הפקח לא נפגע"

על פי הנטען הנאשם צעק לפקח: "אם לא תזוז אני אדרוס אותך", והמשיך במנוסה. השופט יריב נבון: "מדובר ללא ספק במעשים חמורים"

פיקוח ואכיפה, רשות הכינרת (צילום: חגי לוין)פיקוח ואכיפה, רשות הכינרת (צילום: חגי לוין)
אא

קנס בסך 6,000 שקלים הושת על נהג רכב שנסע בסמוך לקו המים בכנרת. הנהג גם התעמת עם הפקח. עוד נגזרו על הנהג: פסילת רישיון לשלושה חודשים, וכן הוא חויב לחתום על התחייבות בגובה 8,000 שקל שלא לעבור עבירה לפי הסעיף בו הורשע.  

המקרה התרחש ביולי 2018, בשעות הצהריים, אז זיהה פקח רשות הכנרת נהג הנוהג וחונה עם רכבו במרחק 15 מטרים בלבד מקו המים מקו שפל המים בחוף הדקל, בצידה המערבי של הכנרת - דבר האסור על פי החוק, והוא מהווה סכנה לנופשים ולרוחצים בחוף. על פי הנטען, הפקח ביקש מהנהג להזדהות אך הנהג סירב, תוך שהוא צועק ומנופף בידיו באיום. הפקח הודיעו לנהג כי עקב סירובו להזדהות בפניו הוא מעוכב לחקירה. בשלב זה החל הנהג לברוח ואף איים על הפקח כי ידרוס אותו.

עו"ד ראמז חמדאן, התובע מטעם איגוד ערים כנרת ורשות הכנרת, טען בבית המשפט: "הערך החברתי המוגן שנפגע מביצוע העבירה זו כולל הן ערכי טבע מוגנים שעלולים להיפגע מביצוע העבירה, והן בטיחות הרוחצים בים וסיכונם. נוכח התנהגותו הפרועה וחסרת הרסן של הנאשם, כפי שעולה מעובדות כתב האישום, סיכון הפקח במקום והאיום כי אם לא יזוז, הנאשם ידרוס אותו ורק בנס הפקח לא נפגע ולא נגרם לו נזק, הנאשם סירב להזדהות בפני הפקח תוך שהוא מנופף בידו בצורה מתריסה ומאיימת. פתח במנוסה ממקום העבירה ברכבו בנהיגה מהירה ומסוכנת, ביצע עקיפה מסוכנת של משאית ובכך הפריע לפקח במילוי תפקידו על פי דין". 

פיקוח ואכיפה, רשות הכינרת (צילום: חגי לוין)פיקוח ואכיפה, רשות הכינרת (צילום: חגי לוין)

שופט בית משפט השלום בטבריה יריב נבון כתב בגזר הדין: "מדובר ללא ספק במעשים חמורים. הנאשם סיכן במעשיו את הנוכחים במקום, ובעיקר את הפקח אשר ניסה לעשות את מלאכתו ולאכוף את החוק. מעבר לעובדה, כי יש להגן על עובדי ציבור המבצעים מלאכתם, יש להוקיע ולהעניש בחומרה עבריינים כדוגמת הנאשם, אשר לא נרתע כלל מן הפקח, עשה כל שניתן להתחמק מקבלת דוח, לא מסר פרטים, נמלט מהמקום תוך סיכון משמעותי של הנוכחים במקום".  הנאשם לא התייצב לדיון, ולא טען להגנתו.

מנהל מחלקת פיקוח ואכיפה ברשות הכנרת, חגי לוין: "אין ספק כי נעשתה פריצת דרך משמעותית בעלת השפעה חשובה בתחום מתן פסק דין וגזר דין של בית המשפט, לעבירות מסוג זה המעניקות לנו גב חוקי חזק לטובת הגנת הציבור. זהו הישג תקדימי משפטי של תובע מטעם איגוד ערים כנרת עו"ד ראמז חמדאן, בסיועו של עו"ד חיים שטרן היועץ המשפטי של איגוד ערים כנרת.   יחידת הפיקוח והאכיפה של רשות הכינרת תמשיך לפעול ביד קשה לאורך כלל ימי השנה ועל אחת כמה וכמה בתקופת עונת הרחצה, בה הסכנה גדולה עוד יותר, בשל נוכחותם של אלפי נופשים מבוגרים וילדים בחופים, למניעת עבירות מסכנות חיים ובדגש על עבירות נהיגת רכב בחוף הים ובטיחות השייט, נעמוד נחושים לאכוף החוק, בכדי שתהיה לנו כאן כנרת נקייה ובטוחה מעבריינות לטובת אזרחי ישראל".

עונת הרחצה בחופי הכנרת תפתח בפסח. ביחידת הפיקוח מציינים, כי השנה האכיפה תהיה מוגברת בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, השיטור הימי ותגבור מתנדבים ליחידת משמר הסביבה כנרת.

תגיות:פיקוחאכיפהקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה