חדשות בעולם

נדיר והזוי: תינוקת נולדה כשהיא נושאת בתוך חלל בטנה את אחותה התאומה 

מקרה נדיר בקולומביה: תינוקת נולדה כשהיא נושאת בחלל בטנה את אחותה התאומה, מה שמתקרא בעגה הרפואית עובר בתוך עובר (באנגלית: Fetus-in-fetus)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מקרה נדיר בקולומביה: תינוקת נולדה כשהיא נושאת בחלל בטנה את אחותה התאומה, מה שמתקרא בעגה הרפואית עובר בתוך עובר (באנגלית: Fetus-in-fetus).

על פי דיווחי התקשורת המקומית 'אל הראלדו' - מדובר בתינוקת בשם איצמרה שנולדה לאישה בשם מוניקה וגה, בעיר הנמל ברקילה. 

למעשה, הרופאים אבחנו את מצבה של התינוקת עוד כששהתה ברחם אמה, במהלך בדיקת אולטרסאונד שעברה האם בשבוע ה-35 להריון.

תחילה נחשד כי מדובר בציסטה שגדלה בתוך חלל הבטן של העובר, אך בדיקה מקיפה יותר גילתה את התגלית המפעימה שעליה התבטא ד"ר מיגל אנטוניו פרה סאוודרה, הרופא המטפל, כי "זה אחד הדברים המרתקים ביותר שאפשר לראות ברפואת אם ועובר".

 

"אנשים לא מתארים לעצמם שכזה מין תרחיש יכול להתאפשר בקרב בני האדם"

לדבריו, העוברית ה'טפילה' קיבלה אספקת דם וחומרים מזינים אחרים מגופה של התינוקת איצמרה, ובכך התאפשר תהליך הגדילה שלה - אם כי ברור לכל שהתפתחותה לא עלתה כראוי. "אורכה הגיע לכדי 14 מילימטרים בלבד, והיא הייתה ללא לב או מוח - אך עדיין מדובר באורגניזם חי", התלהבו הרופאים. 

ברגע שהרופאים ניתקו את איצמרה מחבל הטבור שחיבר בין שתי האחיות - נפסק תהליך הגדילה של העוברית הנוספת, והרופאים הסירו את התאומה ה'נספחת' מתוך בטנה. 

בראיון שבוצע עמו ב'ניו יורק טיימס' סיפר ד"ר סאוודרה כי רוב העולם לא מודע לתופעה, ו"אנשים לא מתארים לעצמם שכזה מין תרחיש יכול להתאפשר בקרב בני האדם. איצמרה עברה את הניתוח ומרגישה טוב, למרות שנותרה לה צלקת קטנה בבטן".

היות ומדובר בתופעה נדירה ביותר, לעתים נוטים הרופאים להתבלבל עם תופעה אחרת זהה שנקראת 'טרטומה' אך היא למעשה סוג של גידול שלעתים נראה כמו עובר לא מפותח. 

מנפלאות הבורא, כבר אמרנו?

תגיות:לידהתינוקתהזוימוטציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה