חדשות בארץ

מתכוננים להמשך ההסלמה: הרמטכ"ל הורה על תגבור כוחות בדרום

בתום הערכת המצב שקיים ראש הממשלה נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון, הורה הרמטכ"ל כוכבי על הקפצת גדוד תותחנים וחטיבת חי"ר לגזרת הדרום ועל גיוס נוסף של כוחות מילואים. מנגד, צה"ל הסיר את כל ההגבלות שהוטלו על יישובי העוטף וברשויות הסמוכות

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
היערכות הכוחות ליד הגבול עם רצועת עזה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)היערכות הכוחות ליד הגבול עם רצועת עזה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה הערב (שלישי) על תגבור כוחות נוסף בחזית הדרום, במסגרתו יוקפצו גדוד תותחנים וחטיבת חי"ר לגזרה החמה. כמו כן, אישר כוכבי את גיוסם של כוחות מילואים נוספים והנחה לבטל את החלפות גדודי התעסוקה המבצעית שתוכננו להיערך בהמשך השבוע בגזרות השונות. הצעד בו נקט כוכבי בא לאחר הערכת מצב של ראשי מערכת הביטחון שהתקיימה בשעות האחרונות בקריה בתל אביב, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שחזר בצהריים מוושינגטון. הכוחות החדשים יעבו את המערך הקיים בגזרת עזה לכדי אוגדה שלמה - סדר כוחות שלא היה כמותו בשטח מאז מבצע "צוק איתן". 

ההחלטה על תגבור הכוחות באה דווקא לאחר שנדמה היה כי ההסלמה של היממה האחרונה נמצאת בתהליך של דעיכה, לאחר שמשעות הבוקר שרר שקט מתוח משני צדי הגבול. למרות שבישראל לא אישרו זאת באופן רשמי, מהדיווחים שהגיעו מדרום הארץ נוצר הרושם כי הושגו הבנות להפסקת אש עם החמאס. חיילי צה"ל החלו להסיר את כל חסימות הצירים באזור עוטף עזה, ובנוסף לכך גורמי הביטחון התירו לחדש את תנועת הרכבות בקו הנגב המערבי שבין רעננה ובאר שבע. העבודה על הקמת המכשול התת-קרקעי חודשה אף היא. אלא שמשעות אחרי הצהריים חזרו הפלסטינים לשגרת הטרור של החודשים האחרונים. הם שיגרו בלוני נפץ לעבר שטח ישראל, שחלקם התפוצץ בעוטף עזה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בנוסף, הם חידשו את ההתפרעויות האלימות של "יחידת ההטרדה הלילית" לאורך הגדר, שכוללות השלכת מטענים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת. באירוע נוסף, זיהו חיילי צה"ל מספר פלסטינים שחדרו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. אחד מהם הצית רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת במרחב הגדר. לאחר מכן חזרו כולם לשטח הרצועה.

גורם מדיני בישראל הבהיר הערב כי לא הושג הסכם עם החמאס על הפסקת אש וכי ייתכן שהלחימה תתחדש בכל רגע. תגבור הכוחות נועד, בין היתר, לחזק את ההיערכות לקראת הפגנות סוף השבוע על הגדר, שצפויות להיות סוערות במיוחד, במלאת שנה ל"תהלוכות השיבה" בהן החלו הפלסטינים בסוף חודש מרץ 2018. בסוף השבוע יצוין גם "יום האדמה", שמסמל פוטנציאל נוסף של נפיצות.

למרות ההכנות בצה"ל לקראת הבאות, בשלב זה הונחו תושבי הדרום לחזור לשגרה. דובר צה"ל הודיע כי "החל מהשעה 19:50 הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון והמועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון".

הערכות כוחות צה"ל בגזרת הדרום (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:רצועת עזהצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה