חדשות בעולם

ארצות הברית: סנקציות כנגד עשרות אנשים וגופים הקשורים לפעילות הגרעין האיראני

משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות כנגד 25 אנשים וגופים הקשורים לפעילות הטרור של איראן. מזכיר האוצר האמריקני: "העבירו באופן בלתי חוקי יותר ממיליארד דולרים לקופת איראן"

טראמפ ותכנית הגרעין האיראנית (צילום: שאטרסטוק)טראמפ ותכנית הגרעין האיראנית (צילום: שאטרסטוק)
אא

מחלקת האוצר של ארצות הברית פרסמה היום (שלישי) רשימה של 25 אנשים, גופים, בנקים ומוסדות פיננסיים שעליהם הוטלו סנקציות בשל העברת מיליארדי דולרים למשמרות המהפכה של איראן.

"אנו מכוונים לרשת רחבה של חברות ויחידים, הממוקמים באירן, בטורקיה ובאיחוד האמירויות. המטרה היא לשבש את התוכנית בה השתמש המשטר האירני כדי להעביר באופן בלתי חוקי יותר ממיליארד דולרים לקופתו", מסר שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנושין. הסנקציות הופעלו כנגד חברות ואנשים הממוקמים באיראן, טורקיה ואיחוד האמירויות הערביות.

בתוך כך, ביום שישי הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות על 14 אנשים ו-17 גופים אשר קשורים לארגון "החדשנות ההגנתית והמחקר" (SPND) האיראני, אשר לטענת הממשל האמריקני הוא נטל חלק מרכזי בתכנית הגרעין האיראנית. גוף נוסף שהופיע ברשימה הוא ארגון "שהיד קרימי", הפועל לפיתוח טילים ופצצות.

שר האוצר האמריקני אמר אז כי "ממשלת ארצות הברית נוקטת פעולה נחושה נגד הגורמים בכל הדרגים הקשורים ל-SPND התומכים בתעשיית ההגנה של המשטר האיראני". מנושין הצהיר כי "ארצות הברית תמשיך להפעיל לחץ מקסימלי על המשטר האיראני, תוך שימוש בכל האמצעים הכלכליים שלה כדי למנוע מאיראן לפתח נשק להשמדה המונית. כל מי ששוקל לעשות עסקים עם תעשיית ההגנה האיראנית בכלל, ועם ה-SPND בפרט, מסתכן בבידוד מקצועי, אישי וכלכלי".

מטרת הסנקציות האמריקניות היא לשבש או לעצור את פעילותו של האויב על ידי הקפאת נכסיו בתחומי ארצות הברית, לצד האיסור הגורף לעשות עמו עסקים.

סנקציות אלה מצטרפות לאלה שכבר הוטלו במהלך החודשים שחלפו מאז מאי אשתקד, אז הכריז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על פרישה מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. בשבוע שעבר אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי "האומה האיראנית התנגדה בהצלחה לסנקציות "חזקות וחסרות תקדים" שהטילה עליה ארה"ב. לדבריו, ארצו נחושה לקדם את יכולותיה הצבאיות חרף הלחץ הבינלאומי.

תגיות:איראןתכנית הגרעיןסטיבן מנושיןמשרד האוצר האמריקני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה