חדשות בארץ

"אל תשכח להודיע היכן המשרד החדש שלך"

במסגרת המאבק על התודעה, פנה דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, במסר ישיר למנהיג החמאס איסמאעיל הנייה: "שאל את עצמך האם היה נכון להפקיר את תושבי עזה ולסכן את חייהם"

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
אביחי אדרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אביחי אדרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן-אלוף אביחי אדרעי, דובר צה"ל לתקשורת הערבית, פנה היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו במסר ישיר לראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה.

"היום, כשתרצה ללכת אל המקום בו היה פעם משרדך", כתב אדרעי, "שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם היה נכון להפקיר את תושבי עזה ולסכן את חייהם בזלזול שכזה? האם ההחלטה לשגר את הטיל לעבר ישראל הייתה נכונה?"

"הבט לימינך, לעבר מבנה ביטחון הפנים, ולשמאלך – לעבר האנשים שסבלו כל הלילה בגללך. האם ייתכן שיחיא סינוואר ומוחמד דף גררו אותך למקום שתושבי עזה ואתה לא רוצים להיות בו, ואתם משלמים על כך מחיר כבד?"

"אני יודע את התשובה, וגם אתה", סיכם אדרעי, "אל תשכח להודיע על המיקום של המשרד החדש".

כזכור, במסגרת התקיפה הנרחבת של צה"ל אמש נגד יעדי טרור ברצועה הוחרבו מספר נכסים שלטוניים מרכזיים של החמאס. לפני השעה 21:00 הותקפה מהאוויר לשכתו של הנייה, הממוקמת בשכונת רימאל בעזה. המבנה, המשמש כמשרד לפגישות צבאיות רבות, הותקף כבר בעבר, במהלך מבצע "עמוד ענן" ב- 2012, ונבנה מחדש. בתמונות שפורסמו היום בתקשורת הערבית נראו עיי החורבות שנותרו מהבניין. באותה שכונה הותקף גם מבנה בן חמש קומות, ששימש את החמאס לצרכים צבאיים של המשרד לביטחון הפנים. עוד הותקף מבנה בן שלוש קומות הממוקם בשכונת סברה בעזה. מצה"ל נמסר כי מדובר במטה סודי של החמאס, ששימש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור.

לשכתו של הנייה - 'לפני' ו'אחרי' (צילום: דובר צה"ל)

למרות שבישראל לא מאשרים זאת באופן רשמי, מהדיווחים שמגיעים מדרום הארץ עולה כי הושגו הבנות להפסקת אש עם החמאס. חיילי צה"ל החלו להסיר את כל חסימות הצירים באזור עוטף עזה, ובנוסף לכך גורמי הביטחון התירו לחדש את תנועת הרכבות בקו הנגב המערבי שבין רעננה ובאר שבע. טיבן של ההבנות – אם אכן הושגו – אינו ידוע, ולא ברור האם הן כוללות התחייבות של החמאס להפסיק את טרור בלוני התבערה ואת ההתפרעויות האלימות על גדר המערכת. בינתיים, בשעה האחרונה דווח על שלושה בלוני נפץ שהתפוצצו מעל יישוב במועצה האזורית שער הנגב. כמו כן, שריפה פרצה בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלון תבערה. באירוע נוסף שהתרחש בשעה האחרונה, זיהו חיילי צה"ל מספר פלסטינים שחדרו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. אחד מהם הצית רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת במרחב הגדר. לאחר מכן חזרו כולם לשטח הרצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בצהריים בנתב"ג ונסע לקריה בתל אביב, לדיונים ביטחוניים עם ראשי מערכת הביטחון. גורם מדיני בכיר אמר לכתבים שהיו על הטיסה מוושינגטון לארץ, כי החמאס הוא שהודיע כי הושגה הפסקת אש אך ישראל לא הסכימה לכך והיא ערוכה להמשיך ולהכות עוד יותר בארגון הטרור. הבכיר הדגיש את העובדה שישראל היא זו שתקפה אחרונה וכי החמאס ספג את המכות הכבדות ביותר מבחינת תשתיות מאז מבצע "צוק איתן". בנאום שנשא בפני באי ועידת איפא"ק, שהועבר בשידור לוויין מהקריה, אמר נתניהו כי ישראל הגיבה "בעוצמה אדירה" על ירי הרקטה לעבר אזור השרון, וכי "צה"ל השמיד תשתיות של חמאס ברמה שלא נראתה מאז מבצע 'צוק איתן'".

תגיות:חמאסרצועת עזהאביחי אדרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה