חדשות בארץ

נתניהו בנאומו לאיפא"ק: "הגבנו בעוצמה אדירה ב-24 השעות האחרונות"

בנאום משודר לוועידת איפא"ק, ראש הממשלה הביע את הערכתו לנשיא טראמפ על הכרתו בגולן כשטח בריבונות ישראל. נתניהו: "העם היהודי לא ייסוג, אנחנו נילחם, נתעמת – וננצח"

נתניהו בנאומו בפני ועידת איפא"ק, מרץ 2018 (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו בנאומו בפני ועידת איפא"ק, מרץ 2018 (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם היום (שלישי) בפני ועידת השדולה היהודית "איפא"ק" והתייחס להסלמה הביטחונית בדרום.

בפתח הנאום, שהועבר בשידור לוויין מבסיס הקריה בתל אביב, היצר ראש הממשלה על כך שנאלץ לקטוע את ביקורו הממלכתי בבית הלבן ולשוב לישראל בעקבות המצב הביטחוני. "אני מגיע מפגישה עם המטכ"ל ואני אומר לכם - אנחנו מוכנים לעשות הרבה יותר. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להגן על אנשינו ולהגן על מדינתנו", אמר. "הגבנו בעוצמה אדירה ב-24 השעות האחרונות וצה"ל השמיד תשתיות של חמאס ברמה שלא נראתה מאז מבצע צוק איתן לפני ארבע שנים", אמר.

"אתמול בבית הלבן הנשיא טראמפ עשה שוב היסטוריה כשהכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. זה ראוי לתשואות אדירות", אמר ראש הממשלה. "רמת הגולן היא נכס לביטחון שלנו וחלק מהיסטוריה שלנו. יהודים גרו שם במשך 4,000 שנה ועם ישראל חזר לגולן - לישראל יש אחיזה בקרקע והיא לעולם לא תוותר. זוהי ישראל. אז בשם כל עם ישראל, תודה הנשיא טראמפ ותודה על כל ההחלטות ההיסטוריות שקיבלת". נתניהו גם התייחס להחלטה ההיסטורית הקודמת של הנשיא טראמפ: "אני זוכר שב-2015 הלכתי לקונגרס, דיברתי בקול על האסון של הסכם הגרעין עם אירן. ב-2018 הנשיא טראמפ פרש מההסכם הרע הזה והחזיר את הסנקציות על המשטר ההרסני של משמרות המהפכה שמאיים להשמיד את ישראל. הוא גם הכיר בירושלים כבירה והעביר לשם את השגרירות".

בהתייחס לתופעת האנטישמיות שמרימה ראש בזמן האחרון באירופה ובארצות הברית, ראש הממשלה קבע כי "מי שמבקר אותנו לא מבקר את המדיניות של הממשלה, לזה אני רגיל. הם עושים משהו אחר, משתמשים ברעל נגד העם היהודי. שוב היהודים מואשמים, יותר מדי כוח, עוצמה, כסף. גבירותיי ורבותיי - יודעים איך מגיבים לשנאה כזאת? שמעתם את זה לפני כמה ימים במגילת אסתר - הדרך הכי טובה להגיב למי שרוצה להפיץ שנאה כזאת היא לא להתחמק - אלא להתעמת".

"אז יש לי מסר לכל האנטישמים שם בחוץ - אם בפרס המודרנית, בשטחי טהרן או בבונקרים של ביירות - העם היהודי לא ייסוג, אנחנו נילחם, נתעמת - וננצח. חבריי, גבירותיי ורבותיי, יש אנשים שאף פעם לא יבינו את זה, לא יבינו למה הרוב המכריע של האמריקנים היהודים תומכים בישראל. הסיבה לכך היא לא בגלל שהם רוצים את הכסף שלנו, אלא בגלל שהם חולקים את הערכים שלנו, הם פשוט לא מבינים את זה. ישראל וארה"ב חולקות דמוקרטיה וחופש. אנחנו לא שופטים אנשים בגלל צבע עורם או גזעם. אני גאה בדמוקרטיה השוקקת של ישראל, אף אחד הוא לא אזרח סוג ב', אף אחד". לדבריו, "לכל אזרחי ישראל, ליהודים ולערבים, יש בדיוק אותן הזכויות, הם נתונים לאותו חוק, לומדים באותן מוסדות ומטופלים באותם בתי חולים", אמר ראש הממשלה.

בחתימת נאומו, אמר נתניהו: "המדינה היהודית עליה חלם הרצל ושאותה ייסד בן גוריון היא אותה מדינה יהודית שאני מנסה להבטיח את עתידה, אני מקווה שיתנו לי להנהיג את המדינה עוד הרבה שנים, ואני מקווה שאתם תהיו לצדנו, תמיד אתם לצדנו, תודה איפא"ק".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, התייחס אתמול בנאומו באיפא"ק באשר לתופעת האנטישמיות: "אני מודאג מאוד מאיום ישן שמופיע מחדש - האיום של האנטישמיות. האנטישמיות היא סרטן ששולח גרורות במזרח התיכון, באמריקה ובאירופה, ולמרבה הצער גם בארצות הברית".

מזכיר המדינה התייחס במרומז להתנהלותה השנויה-במחלוקת של המפלגה הדמוקרטית באשר לאי גינוי התבטאויות אנטישמיות של חברת המפלגה, אילהן עומאר: "הגזענות הזאת לובשת צורה חדשה וחתרנית במסווה של אנטי-ציונות. מדברים על זה בתקשורת שלנו. היא נתמכת על ידי חברי קונגרס מסוימים. אל תבינו אותי לא נכון, ביקורת על המדיניות של ישראל היא דבר מקובל בדמוקרטיה. אבל ביקורת על עצם קיומה של ישראל אינה מקובלת. האנטי-ציונות שוללת את עצם הלגיטימיות של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

מזכיר המדינה הדגיש: "תרשו לי לומר זאת בפומבי אנטי-ציונות היא אנטישמיות. ממשל טראמפ מתנגד לה באופן חד משמעי ואנו נילחם נגדה ללא הרף. על כל בני האדם ההגונים לדחות את האנטישמיות. אנטי-ציונות היא אנטישמיות, ויש להתעמת עם כל אומה הדוגלת באנטי-ציונות, כמו איראן. עלינו להגן על המולדת של העם היהודי".

תגיות:איפא"ק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה