חדשות בארץ

נתניהו חזר לארץ; גורם מדיני: ישראל לא הסכימה להפסקת אש

ראש הממשלה יכנס דיון ביטחוני בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי וראשי מערכת הביטחון. תושבי עוטף עזה דורשים מצה"ל ומהממשלה כי כל הפסקת אש עם החמאס תכלול את הפסקת טרור הבלונים וההתפרעויות על גדר המערכת

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת לפני הצהריים (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון. משם הוא נסע לקריה בתל אביב, לדיון ביטחוני בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון. לא ידוע עדיין על מועד לכינוס הקבינט המדיני-ביטחוני.

בתדרוך שערך לכתבים במהלך הטיסה מוושינגטון לארץ, אמר גורם מדיני בכיר כי ראש הממשלה קיבל כל הזמן עדכונים על ההתפתחויות הביטחוניות. לדבריו, החמאס הוא שהודיע כי הושגה הפסקת אש אך ישראל לא הסכימה לכך והיא ערוכה להמשיך ולהכות עוד יותר בארגון הטרור. הבכיר הדגיש את העובדה שישראל היא זו שתקפה אחרונה וכי החמאס ספג את המכות הכבדות ביותר מבחינת תשתיות מאז מבצע "צוק איתן".

הגורם הבכיר התייחס להכרה האמריקנית ההיסטורית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, אותה אישר אתמול הנשיא טראמפ בצו רשמי עליו חתם בנוכחות נתניהו. לדבריו, מדובר בעיקרון תקדימי, לפיו אפשר להחזיק בשטח כבוש אם הוא נכבש במהלך מלחמת מגן.

כזכור, בעקבות ירי רקטת החמאס אתמול לעבר שטח ישראל ביטל נתניהו את השתתפותו בוועידת איפא"ק. טרם עלייתו למטוס בארצות הברית, לאחר פגישתו עם טראמפ, אמר ראש הממשלה לכתבים: "נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית. החמאס צריך לדעת שאנחנו לא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים. לא קשור לשום דבר, לשום תאריך, אלא לצרכים של ביטחון ישראל".

בשעות האחרונות שורר שקט מתוח בדרום הארץ, משני עברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה. הפלגים הפלסטיניים ברצועה טענו כי מבחינתם "שקט ייענה בשקט", אך צה"ל מצידו השלים את היערכותו לקראת האפשרות לפעולה צבאית נרחבת נגד החמאס.

תושבי עוטף עזה, ששמעו אמש את הודעת החמאס כי הושגה הפסקת אש עם ישראל, הביעו תסכול לנוכח האפשרות שהסבב הנוכחי ייגמר מבלי שתובטח הפסקתם של טרור בלוני התבערה וההתפרעויות הפלסטיניות על גדר המערכת. ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, שיגר היום מכתב לתושבי המועצה בו הדגיש כי מבחינת יישובי העוטף חייב לחול שינוי במצב. "מאז שעות הבוקר נשמר השקט באזורנו", כתב. "עדיין לא ידוע לאן פנינו, ובמשך היום תתקיים הערכת מצב מול הצבא ולאחריה נעדכן. בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה אנו מבהירים שמבחינתנו כל הסדרה או הכרזת 'הפסקת אש' חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ושל אירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים ליישובינו".

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה