חדשות בארץ

דיכטר: "עזה - לא זבנג וגמרנו"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר כי השמדת תשתיות הטרור של החמאס בדרך צבאית צריכה להיעשות בזהירות, תוך התחשבות בשיקולים מדיניים: "זה סיפור שייקח הרבה זמן"

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אבי דיכטר (ליכוד), אמר הבוקר (שלישי) כי את המהלך להכנעת הטרור היוצא מרצועת עזה יש צורך לנהל בזהירות תוך התחשבות בשיקולים מדיניים. כך דיווח אתר ערוץ 7.

דיכטר, שנאם בכנס האבטחה של ישראל המתקיים ביד בנימין, הבהיר כי "'עזה זה לא זבנג וגמרנו". לדבריו, הפתרון לסוגיית עזה טמון אך ורק בהשמדת תשתיות הטרור הצבאיות של חמאס בעזה, וניתן להגיע לתוצאה זו בשתי דרכים – בדרך המדינית או בדרך הצבאית. דיכטר ציין, עם זאת, כי "הסיכוי לעשות זאת בדרך מדינית נמוך מאוד – אני מתקשה לראות מדינות ערביות שיעשו זאת. אם זה לא יקרה בדרך מדינית, לא יהיה מנוס לעשות את זה בדרך צבאית. זה אפשרי. לחבית הטרור יש תחתית. את התחתית הזו אנחנו יודעים למצוא".

"צריך לעשות את זה זהיר גם מבחינת כוחותינו, זה סיפור שייקח הרבה זמן", הדגיש דיכטר. "עשינו את זה באינתיפאדה השנייה, וצריך לעשות את זה אם לא יהיה פתרון מדיני, ולצערי הסיכוי שזה יקרה בתהליך מדיני הוא נמוך מאוד. מהלך כזה מחייב לקבוע בזהירות את העיתוי והעוצמה. זה לא מהלך שאתה נגרר אליו, כמו הטעות שהייתה בלבנון השנייה, שם נגררו למלחמה מבלי לדעת שזו מלחמה. לכן אני מציע לכולנו לא ליפול שבי לאמירות פופוליסטיות שנשמעות בימים האחרונים. מהלך צבאי צריך להיות מתואם היטב עם הצבא, בשיקולים מדיניים, עם תמיכה מדינית''.

שר האנרגיה יובל שטייניץ (ליכוד) דחה הבוקר את הטענות כי ישראל איבדה את ההרתעה מול החמאס. בראיון לחדשות 13 אמר שטייניץ כי "עזה רעדה הלילה. נהרסו מפקדות מרכזיות בלב העיר ובמקומות אחרים ברצועה. שני מיליון איש הרגישו את זה – האדמה רעדה מתחת לבתים". הוא הוסיף כי "למרות הירי של אתמול בבוקר לשרון, כשמסתכלים על התמונה הכוללת, העשור האחרון הוא הטוב ביותר מבחינה ביטחונית עם המספר הנמוך ביותר של הרוגים ופצועים בצד הישראלי. הרתעה היא אף פעם לא מוחלטת".

שטייניץ הודה בדבריו כי "אין פתרון כולל לבעיית עזה. הרשות הפלסטינית היא לא פרטנר בגלל ההסתה ובגלל אוזלת היד שלה. אי אפשר להסיר את החמאס בעזה בלי השתלטות וכיבוש מלא של עזה. יכול להיות שלא תהיה ברירה ויום אחד נעשה את זה. יש לזה מחירים כבדים מבחינתנו, ולכן התגובה שלנו מאוד תקיפה אבל גם מחושבת".

ובתוך כך, בשעות האחרונות שורר שקט מתוח בדרום הארץ, משני עברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה. הפלגים הפלסטיניים ברצועה טענו כי מבחינתם "שקט ייענה בשקט", אך צה"ל מצידו השלים את היערכותו לקראת האפשרות לפעולה צבאית נרחבת נגד החמאס. ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת לפני זמן קצר בנתב"ג. הוא יקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב ויכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לעדכונים ולקבלת החלטות.

תגיות:יובל שטייניץחמאסרצועת עזהטרוראבי דיכטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה