חדשות בארץ

פנס באיפא"ק: מלחמות ישראל הן מלחמותינו

בנאום אוהד במיוחד כלפי ישראל, הסביר סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, כי החלטת ההכרה בגולן שקיבל הנשיא טראמפ, נעשתה למען השלום

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

"זה כבוד גדול לשרת תחת נשיא שאכפת לו כל כך מישראל", אמר היום (שני) סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בנאומו בוועידת איפא"ק שהחלה אתמול. "אנו ניצבים לצד ישראל מהסיבות שהעם האמריקני ניצב לידו כבר שנים: ערכיה הם ערכינו, ומלחמתה היא מלחמתנו. הוא ניצבים לצד ישראל כי אנו מאמינים שהטוב יגבר על הרע. אנו ניצבים לצד ישראל הים - ותמיד נעמוד לצדה", אמר פנס.

"זה לא רק בדיבורים", קבע סגן הנשיא. "הנשיא טראמפ הבטיח להעניק לישראל את הסיוע הצבאי הגדול ביותר - והתמיכה האמריקנית לביטחונה של מדינת ישראל מעולם לא הייתה גדולה כל כך. הצבא הישראלי חזק מאי פעם".

בשלב זה החל מונה סגן הנשיא את החלטותיו המדיניות של ממשל טראמפ אשר היטיבו רבות עם מדינת ישראל: "הנשיא טראמפ הבטיח להתנתק מהגופים האנטי-ישראליים באו"ם - ובשנה שעברה ארה"ב הפסיקה את כל הסיוע לאונר"א; טראמפ הבטיח לעמוד נגד תומכת הטרור הגדולה בעולם, אירן - ופרש מהסכם הגרעין; ובשנה שעברה הנשיא טראמפ עשה מה שאף אחד מקודמיו לא עשה - העביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, בירת ישראל".

בהתייחס להחלטת ההכרה בגולן כשטח בריבונות ישראל, עליה הכריז הנשיא טראמפ בשעה האחרונה, אמר פנס כי "במשך 20 שנה, אחרי לידתה מחדש של ישראל, סוריה החזיקה בגולן ואת ישראל כבת ערובה. השטח עבר לידיה של ישראל רק משום שהיא הייתה תחת סכנה". לדברי פנס, "במשך דורות, מנהיגים הכירו בחשיבות האסטרטגית של הגולן לביטחונה של ישראל והיום, לראשונה מזה 52 שנים, כשנתניהו לצדו, הנשיא טראמפ יכיר באופן רשמי בריבונות של ישראל על רמת הגולן".

אחרי שביום חמישי הצהיר הנשיא טראמפ כי ממשלו צפוי להכיר בגולן כשטח ישראלי, בקהילה הבינלאומית גינו את המהלך וטענו כי הוא עלול להביא להתלקחות השטח. בנאומו, פנס התייחס לטענה  זו והצהיר כי "הנשיא קיבל את ההחלטה לטובתה של ארה"ב, אבל גם לטובת שלום. שלום יכול להיבנות רק על בסיס שלום. אי אפשר לכפות שלום. צריך לנהל משא ומתן עם פרטנרים שמחויבים לשלום".

סגן הנשיא גם התייחס לשיגורי הטילים של חמאס לעבר ערי ישראל וקבע כי "מתקפת הרקטות של חמאס היום מוכיחה שחמאס היא לא פרטנר - היא מוכיחה שחמאס הוא ארגון טרור, וארה"ב לא תנהל משא ומתן עם טרוריסטים. כל שלום ידרוש פשרות". פנס הדגיש כי "תהיו בוטחים שארה"ב לעולם לא תעמיד בסכנה את ביטחונה של מדינת ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר ביטלו מספר חברים מרכזיים במפלגה הדמוקרטית אשר מועמדים לנשיאות ארצות הברית, את נאומם המתוכנן באיפא"ק - כמחאה על מדיניותו של ראש הממשלה נתניהו. לדברי פנס: "פעם התמיכה בישראל לא הייתה סוגיה פוליטית -התמיכה לישראל שיקפה מסורת משני צדי המפה הפוליטית. איך הדברים השתנו".

בסיום נאומו, הפנה סגן הנשיא אצבע מאשימה לעבר המפלגה הדמוקרטית כשהוא מותח על חבריה ביקורת חסרת תקדים: "מדהים לחשוב שבמפלגתו של הארי טרומן, שעשתה כל כך הרבה לסייע לבנות את ישראל, יושבים אנשים שמביעים דעות אנטישמיות. לאנטישמיות אין מקום בקונגרס האמריקני, ומי שמשמיץ את הברית ההיסטורית בין ישראל לארה"ב לא אמור לשבת בבית הנבחרים האמריקני".

תגיות:מייק פנסאיפא"ק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה