חדשות בעולם

רוסיה שולחת זרועות לחצר האחורית של אמריקה: פוטין מסייע בפומבי לוונצואלה

חרף הזעם במסדרונות וושינגטון, רוסיה כבשה עוד יעד בדרכה להראות לעולם מי כאן בעל הבית. וגם: איך יגיב טראמפ, שנמנע עד כה מלהרגיז את פוטין?

הקרמלין של רוסיה (צילום: אלכס אלקסייב, שאטרסטוק)הקרמלין של רוסיה (צילום: אלכס אלקסייב, שאטרסטוק)
אא

שני מטוסים של חיל האוויר של רוסיה נחתו אתמול (ראשון) בשדה התעופה בקראקס, בירת ונצואלה. לדברי חאבייר מיורקה, עיתונאי ונצואליני, המטוס הראשון נשא כ-100 לוחמים בפיקודו של מפקד כוחות היבשה בצבא רוסיה, וסילי טונקושקורוב, ואילו המטוס השני נשא ציוד 35 טון של ציוד צבאי.

על פי גורם בכיר בממשל הוונצואלי, מדובר בהידוק יחסים בין ונצואלה לרוסיה. כמו גם מקור דיפלומטי רוסי שאמר לסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי הופעת אנשי צבא ברוסיה היא לא "דבר מסתורי", שכן "לרוסיה ולוונצואלה יש כמה חוזים שמיושמים, כולל חוזים בנושא שיתוף פעולה צבאי וטכני".

הדבר נעשה לאחר אזהרות ממשל טראמפ כי נגד ונצואלה "נשקלות כל האופציות", ובכך רמז להתערבות צבאית אמריקנית. ב-28 באפריל ייכנסו הסנקציות החדשות שהטיל הממשל האמריקני על ונצואלה, בהן האיסור לייבא מהם נפט גולמי. ונצואלה, שבלאו הכי שרויה במשבר כלכלי חמור, צפויה להיפגע קשות מהסנקציה האמריקנית זאת מאחר וארצות הברית היוותה צרכן עיקרי של הנפט הוונצואלי.

הממשל הרוסי, שמתחילה התנגד לצעדי הענישה נגד ונצואלה, חש לעזרתה כשבדצמבר אשתקד הוא אותת לקהילה הבינלאומית שהוא אינו מתחשב בביקורת על רודן ונצואלה, ניקולס מדורו, ושלח שני מפציצים מדגם TU-160 להשתתף בתרגיל צבאי בוונצואלה.

בתוך כך, לאחרונה הודיע קונצרן קלשניקוב, יצרן כלי הנשק המפורסם "קלשניקוב", כי עד סוף השנה צפויה החברה להקים מפעל בוונצואלה שיעסוק בייצור רובי סער מדגם AK-103.

כזכור, על נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, מופעל לחץ בינלאומי מצדן של עשרות מדינות בראשות ארצות הברית להתפטר מתפקידו. עם זאת, עובדה זו לא מנעה מסין ורוסיה להלוות לכלכלה הנחשלת של ונצואלה מיליארדי דולרים במטרה לסייע למדינה להיחלץ מהמשבר הכלכלי.

לאור הימנעותו של ממשל טראמפ למתוח ביקורת על הנשיא פוטין, מעניין יהיה לראות כיצד יגיב הממשל להתפתחות הצבאית בוונצואלה בחסות רוסיה.  

תגיות:המשבר בוונצואלהולדימיר פוטיןממשל טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה