חדשות בארץ

"בחוויה שלי זה נס": עדויות התושבים על נפילת הטיל בשרון

תושבים ובני משפחה מספרים על האירוע הטראומתי, ועל הניסים הגדולים שליוו את השניות הבודדות מרגע האזעקה ועד הריצה לממ"דים

זירת הבית במושב משמרת, הבוקר (צילום: נעם רקין פנטון, פלאש 90)זירת הבית במושב משמרת, הבוקר (צילום: נעם רקין פנטון, פלאש 90)
אא

שתי נשים נפגעו באורח בינוני ועוד חמישה בני אדם נפגעו באורח קל כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה, שפגעה היום (שני) בבית במושב משמרת שבשרון. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור בודד מרצועת עזה לעבר ישראל, לאחר שנשמעה אזעקה באזור השרון ובעמק חפר. עד כה, אף ארגון לא לקח אחריות על הירי, עם זאת דובר צה"ל הודיע כי "הירי בוצע על ידי חמאס מעמדה של חמאס".

על אף שהרקטה פגעה ישירות רק בבית אחד, הערכות הן כי עוד כ-30 בתים במושב נפגעו מההדף של הפיצוץ. לדברי מנהל קרן הפיצויים של מס רכוש במשרד האוצר, אמיר דהן: "עברנו כמעט את כל הבתים. דיברנו עם המשפחה שביתה נפגע, המשפחה מחפשת דירה חלופית".

שישה מהפצועים הם בני משפחת וולף. לפי העדויות, כשסב המשפחה ובתו, רצו מיחידת הדיור בבית לכיוון הממ"ד ששכן בתוך הבית, אז פגעה הרקטה בבית. בעקבות כך נפגעו השניים מרסיסים, באורח קל. סך כל הפצועים באירוע עולה למניין שבעה: הסבתא בת ה-60 שנפגעה באורח בינוני בראשה; בעלה שנפצע באורח קל; בנה וכלתה נפצעו באורח קל; שתי בנותיהם, בת שלוש ובת חצי שנה, נפצעו באורח קל; וילדה בת 12, שכנה לבניין, שנפצעה באורח קל. 

אב המשפחה, דניאל וולף, שנפצע עם משפחתו, סיפר ל'הארץ' כי לא עלה בידיה של אמו להיכנס למרחב המוגן ובעקבות כך היא נפגעה: "היא הייתה בין המטבח לממ"ד - ואז היה בום. אבק בכל מקום וצרחות. הרמתי אותה ופיניתי אותה עד שהאמבולנס הגיע".

"במקרה ישנתי בסלון. שמעתי את הסירנה, רצתי לאשתי ולבנות והטסתי אותן לממ"ד. אבא שלי רץ לאחותי הקטנה ביחידת הדיור, אמא שלי היתה בין הממ"ד למטבח - ואז היה בום. אבק בכל מקום וצרחות. זה היה נורא. הרמתי את אימא שלי, ששכבה מדממת, ופיניתי אותה עד שהאמבולנס הגיע".

בנו יוני, שבחסדי שמיים לא נכח בבית בעת האירוע, מתאר את הרגעים שהודיעו לו כי בית הוריו נהרס ומשפחתו נפגעה: "זה היה בעיקר הלם. אין בי יצר של נקם, אבל המדיניות (הביטחונית - א"פ) כרגע לא עובדת. צריך להחזיר את השפיות".

בעדויות השכנים המתגוררים בסמוך לבית המשפחה שנפגעה, ניכר כי מעל הכל הם היו מופתעים. לדברי שלי, "בחוויה שלי זה נס, האירוע היה יכול להיות הרבה יותר קשה. זה הלם". כן גם יובל מתאר את ההלם בקרב ילדיו שלא הספיקו להיכנס לממ"ד: "הם פוחדים ממש, אנחנו לא רגילים לזה". לדברי שכן אחר, שביתו נפגע מההדף, "הדלת של הבית נתלשה מההדף. הילד אמר שהוא פוחד שתיפול עוד רקטה. אני רק רוצה שילך לבית הספר כמה שיותר מהר".

שכנים אחרים משחזרים את רצף האירועים. אחת מהן היא קרן, שחוגגת היום את יום הולדתה. "הייתה אזעקה מאוד חזקה ואחר כך פיצוץ עצום. חשבתי שזה נפל לידי. לא דמיינו שזה יכול לקרות פה. אני גרה כאן מכיתה ו' - ומעולם לא קרה דבר כזה".

שר האוצר, משה כחלון, שהגיע למקום אמר כי המשפחה תשוכן באופן מידי במלון, וכי הנזקים יוערכו עוד היום על מנת שיוכלו לקבל סיוע ופיצוי. "אני אומר שהצד השני צריך לשלם מחיר כבד וגם אם הם יטענו שזו טעות-על טעויות משלמים. בעניין הכלכלי, אנחנו משרד האוצר, קרן מס רכוש וראש המועצה כאן כדי לנסות להחזיר לאנשים שעברו טראומה איומה את החיים למסלולם. יש פה גם נזק לחקלאים מסביב, נזק היקפי גדול. אנחנו הצענו כבר למשפחה או לשכור דירה במידי או ללון בבית מלון בתקופה הקרובה ונמשיך ללוות אותם לכל אורך הדרך. בעל הדירה ביקש ממני להעביר מסר חשוב: הממ"ד הציל את חיי משפחתו. זה מסר לכל תושבי ישראל, בתקווה שלא נזדקק, אבל ברגע ששומעים אזעקה יש להיכנס לממ"ד".

תגיות:חמאסרקטהמשמרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה