חדשות בארץ

גינויים בעולם לירי החמאס לעבר ישראל, בדרום נערכים להסלמה

צה"ל סגר כבישים ושטחים באזור הגבול עם הרצועה, ובמועצות האזוריות בעוטף עזה ביטלו את החוגים שתוכננו לשעות אחרי הצהריים

  • י"ח אדר ב' התשע"ט
חסימת כביש באזור הגבול בין ישראל ורצועת עזה, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)חסימת כביש באזור הגבול בין ישראל ורצועת עזה, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, גינה בצהריים (שני) את שיגור הטיל הפלסטיני מרצועת עזה לאזור השרון. "שוב התקפה על ישראל מעזה, שוב רקטה שנורתה לאזור מרכזי בישראל, ושגרמה לקריסת בית. אנחנו מגנים את האלימות הזו מעזה ותומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הביע זעם על ירי הרקטה שכוון לעבר אזרחים. "7 אנשים נפצעו, כולל בני 3 וחצי שנה. אנחנו מגנים את האלימות ומקווים להחלמה מהירה של הפצועים", כתב השגריר בטוויטר.

צרפת גינתה אף היא את הירי. בהודעה שפרסם משרד החוץ הצרפתי נאמר: "צרפת מגנה בחריפות רבה את ירי הרקטה הבוקר מעזה, שכוון לפגוע באזורים מיושבים בשטח ישראל ופצע מספר אנשים במושב משמרת. אנו מביעים את הסולידריות שלנו עם הקורבנות ומזכירים את מחויבותנו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל".

דובר מטעם משרד החוץ הגרמני מסר כי "ממשלת גרמניה מגנה בתוקף את מתקפת הטילים על המושב משמרת, שפצעה 7 אנשים, כולל 2 ילדים קטנים. אנחנו מאחלים לפצועים החלמה מהירה ומלאה". בהודעה נאמר עוד כי על החמאס ושאר הארגונים הקיצוניים להפסיק את התקפותיהם, וכי יש לוודא שהמתיחות על גדר הגבול בין רצועת עזה וישראל לא תסלים.

באזור הדרום נערכים לתגובה הצפויה של צה"ל לירי הרקטה ולהסלמה שתבוא בעקבותיה. צה"ל חסם כבישים בעוטף עזה והכריז על אזורים שונים בו כשטח צבאי סגור, בין היתר בחוף זיקים ובאזורים הסמוכים לגדר בנתיב העשרה ובנחל עוז. מדובר צה"ל נמסר כי "לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. בנוסף הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים הסמוכים לגדר המערכת. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש". עיריית שדרות והמועצות האזוריות באזור העוטף הודיעו לתושביהן על ביטול החוגים שתוכננו להיערך בשעות אחר הצהריים. עיריית אשקלון החליטה אף היא לבטל את כל החוגים העירוניים ולדחות אירועים שונים שתוכננו להיערך בעיר. פיקוד העורף הורה שלא לקיים ברחבי העוטף אירועים שיכללו למעלה מ- 300 איש.

מוקדם יותר מסר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, כי בעקבות הערכת מצב הוחלט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושיריון ומפקדת אוגדה לאזור הדרום. בנוסף לכך, הוחלט על גיוס מילואים בקנה מידה קטן, בין היתר לטובת תיגבור מערך כיפת ברזל. 

מנליס הבהיר כי החמאס הוא שירה את הרקטה מעמדת שיגור באזור רפיח, וכי מדובר ברקטה מייצור עצמי שהטווח שלה מגיע ל- 120 ק"מ. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, מסר בחשבון הטוויטר שלו כי "למרבה הצער, תושבי עזה ישלמו את מחיר הטרור של חמאס. חמאס אחראי ויישא באחריות לתוצאות מעשיו".

על פי דיווחים שונים במדיה הערבית, גורמים בחמאס הכחישו כי ארגונם אחראי לירי. מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, שיגר אזהרה לעבר ישראל לבל תבצע "תוקפנות", כהגדרתו, כלפי רצועת עזה: "על ההנהגה בישראל לדעת שנשיב בכוח נגד תוקפנות כזו". חדר המצב המשותף של הפלגים הפלסטיניים ברצועה איים כי אם ישראל תתקוף ברצועה – הוא יגיב בכוח, וכל שטחה יהווה מטרה עבור "אש ההתנגדות", כהגדרתו.

לקראת ההסלמה הצפויה, צה"ל תגבר את פריסתן של סוללות כיפת ברזל במספר מקומות ברחבי הארץ. בנוסף, הוחלט לשנות את מסלולי הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון.

ובתוך כך, בלון תבערה נחת לפני הצהריים סמוך לפסי רכבת בקריית גת. חבלן שהוזעק לזירה טיפל בבלון ונטרל אותו.

תגיות:חמאסרצועת עזהדיוויד פרידמןג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה