חדשות בארץ

צה"ל: הרקטה שוגרה על ידי החמאס מאזור רפיח

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי האחריות לשיגור הרקטה מוטלת על החמאס. הוא הודיע כי לאחר הערכת מצב הוחלט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושיריון לאזור הדרום ולתגבר את מערך כיפת ברזל

  • י"ח אדר ב' התשע"ט
הבית ההרוס במושב משמרת, הבוקר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)הבית ההרוס במושב משמרת, הבוקר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי בעקבות שיגור הרקטה הבוקר (שני) מרצועת עזה לעבר אזור השרון, הוחלט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושיריון ומפקדת אוגדה לאזור הדרום. בנוסף לכך, הוחלט על גיוס מילואים בקנה מידה קטן, בין היתר לטובת תיגבור מערך כיפת ברזל. מנליס מסר את הדברים בתום הערכת מצב צבאית שערך הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי מערכת הביטחון.

מנליס הוסיף כי הרקטה נורתה מעמדת שיגור של החמאס הממוקמת באזור רפיח, וכי מדובר ברקטה מייצור עצמי שהטווח שלה מגיע ל- 120 ק"מ: "אנחנו רואים בארגון אחראי לכל מה שקורה ברצועה. זה אירוע חמור וכך מתייחסים אליו, אך ההנחיות לעורף הן להישאר בשגרה לעת עתה". הוא ציין כי מערכת כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה, מפני שהיא מעניקה הגנה באזורים בהם היא ממוקמת בהתאם להערכת המצב.

כצעד תגובה מיידי לירי הרקטה, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, על סגירת מעברי ארז וכרם שלום. כמו כן, הוחלט לצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה.

מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, שיגר אזהרה לעבר ישראל לבל תבצע "תוקפנות", כהגדרתו, כלפי רצועת עזה: "על ההנהגה בישראל לדעת שנשיב בכוח נגד תוקפנות כזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא כעת בוושינגטון, סיים לפני שעה קלה התייעצות ביטחונית נוספת בטלפון עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירים במערכת הביטחון. נתניהו ביטל את נאומו המתוכנן בוועידת איפא"ק וישוב לארץ לאחר פגישתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

7 בני אדם נפצעו הבוקר מירי הרקטה, שפגעה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת שבאזור השרון וגרמה לקריסתו. הפצועים - שניים מתוכם במצב בינוני והשאר במצב קל - הועברו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה