חדשות בארץ

נתניהו: נגיב בעוצמה על ההתקפה הנפשעת

ראש הממשלה, הנמצא בוושינגטון, הודיע כי יקצר את ביקורו וישוב לארץ מיד לאחר פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ

  • י"ח אדר ב' התשע"ט
הבית ההרוס במושב משמרת, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הבית ההרוס במושב משמרת, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (שני) על ירי הטיל מרצועת עזה לעבר המושב משמרת באזור השרון.

נתניהו, השוהה בוושינגטון, הודיע כי יקצר את ביקורו וישוב לארץ מיד לאחר פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ. "לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה", אמר ראש הממשלה.

כצעד תגובה מיידי, הוחלט בישראל לסגור את מעברי ארז וכרם שלום ולצמצם את מרחב הדיג של הפלסטינים ברצועה. מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, היה אמור לנאום בשעות הצהריים, ועל פי דיווחים מעזה הוא ביטל את נאומו.   

במערכת הפוליטית הגיבו בסערה על שיגור הטיל הפלסטיני לעבר עומק שטח ישראל. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הנמצא אף הוא בבירת ארצות הברית, אמר: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון.  המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית, ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה. ‏מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום וזלזל בהתקפה על תל אביב – מקבל כעת טילים על השרון".

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הגיב: "מדובר באירוע חמור מאוד שצריך לגבות מחיר כבד ביותר מהצד השני. החמאס אחראי על הירי ואין לאיש ממנהיגיו חסינות. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתייחס אליהם, כולל החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים".

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הגיב על שיגור הטיל: "מדיניות שמכילה בלונים בעלומים ובעין הבשור תקום בוקר אחד לטילים בתל אביב ובהוד השרון. נוסחת המידתיות חייבת להיפסק ואנו נעשה הכל כדי לשנות אותה".

איתמר בן גביר, איש מפלגת עוצמה יהודית ומועמד איחוד מפלגות הימין לכנסת, אמר: "על כל ירי של טיל לעבר מדינת ישראל - בין אם על השרון ובין אם על הדרום - ישראל צריכה להגיב ולקחת חיים של 30 מחבלים במסגרת סיכול ממוקד. אין כל בעיה משפטית לנקוט בצעד זה ונתניהו חייב להפסיק לשתוק. כושר ההרתעה של המדינה נפגע ותושבי ישראל בסכנה. למה ראש הממשלה מחכה? שטיל יפול בגן ילדים?". בן גביר הוסיף כי "היום כולם מבינים שגירוש גוש קטיף לא רק שהיה טעות מוסרית וויתור על ארץ ישראל, אלא גם מהלך ביטחוני כושל שצריך לתקן".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ומועמדיה לכנסת טל רוסו ועומר בר לב הגיעו אל המושב משמרת. גבאי מתח ביקורת נוקבת על מדיניותו של נתניהו ואמר כי הוא אחראי למצב הביטחון הירוד: "הוא איבד את ההרתעה וחיזק את החמאס. נתניהו החזיר את הביטחון ביישובי העוטף, וכעת במרכז, לתחילת שנות החמישים. הגיע הזמן שנתמודד עם חמאס באומץ".

תגיות:רצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה